Pressinbjudan - Entreprenörer uppvaktar politiker inför valet 2010

Imorgon möter Sveriges 200 ledande entreprenörer politiker från båda blocken för att
bland annat få svar på:
Hur ser de på entreprenörernas roll och värde i samhället?
Valet - Vad kan vi entreprenörer förvänta oss efter valet om ni vinner?
Vad är politikernas konkreta åtgärder för att främja entreprenörskapet i Sverige?
Vilket ansvar ser ni att entreprenörerna har för att lösa sysselsättningsproblemet?
Optioner - När får Sverige ett sätt för företagare att dela med sig av sina bolag till anställda med hjälp av personaloptioner?

Tid:
4 november kl. 11.10-11.20. Politikerpanelen är en del av dagen där Founders Alliance samlar landets främsta entreprenörer.
Plats: Berns Salonger
Medverkande politiker: Luciano Astudillo. Riksdagsledamot i Socialdemokraterna.
Per Schlingmann. Moderaternas partisekreterare.
Anmälan, frågor och presskontakt: Senast 4 november till Niclas Carlsson, grundare och VD Founders Alliance niclas.carlsson@foundersalliance.com
Tel: 0708-10 78 05.
För mer information om hela dagen läs:

Om Founders Alliance:
Founders Alliance är de erfarna entreprenörernas organisation. Syftet är att utveckla entreprenörer, deras företag och därmed samhället i stort genom att överföra kunskap, inspiration och affärsmöjligheter mellan entreprenörer, experter och utvalda ur samhällets beslutande privata och publika företag och organisationer.

Några av de 600 medlemmarna är: Bertil Hult - EF; Ayad Al Saffar - KIN Group inkl. Ur & Penn; Bicky Chakraborty - Elite Hotels; Robert af Jochnick, Oriflame; Melker Andersson - Grupp F12; Olof Stenhammar - OMX; Torsten Jansson - New Wave Group; J. Christer Ericsson - JCE Group; Ulf Eklöf - Stadium; Niklas Zennström - Skyper Ltd; Thord Wilkne - WM-data och Signhild Arnegård.

För mer information: www.foundersalliance.com