Sveriges största kunskapsbank för entreprenörer fortsätter att växa

Sveriges största kunskapsbank för entreprenörer fortsätter att växa

Idag publiceras ytterligare sex entreprenörsporträtt i Founders Alliance serie med porträtt av framgångsrika entreprenörer. I porträtten delar entreprenörerna med sig av erfarenheter från livet och entreprenörskapet, de berättar om vad som fick dem att våga starta och om vad som driver dem att ständigt utmana sig själva för att komma vidare. Vi får också svar på frågor som: Varifrån har David Bergendahl fått sitt affärssinne? Varför satte Sabine Andersdotter ut brassestolar på Stureplan? Varför har ljud en särskild betydelse för Margareta Andersson? Hur hamnade Nils Dackås i barnbranschen? Hur har Lars-Göran Kjellin kunnat förena läkaryrket med entreprenörskapet? Varför fastnade Sven-Erik Pettersson för bilbranschen?

Entreprenörsporträtten är en unik samling porträtt och en kunskapsbank där över 80 företags-byggare berättar om sina entreprenörsresor – från de första spirande idéerna via utmaningar och viktiga beslut längs vägen, till hur de idag fortsätter att bygga sina framgångsrika företag och på så sätt bidrar till vårt samhälle. Founders Alliance vill genom projektet sprida kunskap om entreprenörskap och inspirera fler att starta eget.

- Vi vill genom porträtten inspirera fler till att förverkliga sina drömmar och idéer, och att hitta glädjen i entreprenörskapet, säger Niclas Carlsson, Founders Alliance grundare och vd.

De sex entreprenörer som delar med sig av sina erfarenheter är: Margareta Andersson – Lexter Ljuddesign; David Bergendahl – Hammarplast Medical; Nils Dackås – Careb; Sabine Andersdotter – Talent&Partner; Sven-Erik Pettersson – Sepab samt Lars-Göran Kjellin – Medical Develop Invest.

Här kan du beställa Entreprenörsporträtten både som e-bok och print on demand

Founders Alliance företräder entreprenörerna i Sverige och drivs av 600 medlemmar som har 3000 bolag med över 250 000 anställda.  Medlemmarna samverkar för att göra varandra mer framgångsrika och att utveckla samhället genom ökat entreprenörskap. www.foundersalliance.com