M. Night Shyamalans thriller, Wayward Pines, återvänder med ny säsong och nya skådespelare

Den 29 augusti återvänder den psykologiska thrillern Wayward Pines med en andra säsong på 10 avsnitt.

I huvudrollerna ser vi Jason Patric (”Rush,” ”Narc”), tvåfaldigt Oscar-nominerade Djimon Hounsou (”Blood Diamond,” ”In America”) och Emmy- samt Golden Globe nominerade Hope Davis (”American Crime,” ”The Newsroom”). Den andra säsongen fortsätter där den första slutade; med ett inbördeskrig mellan Wayward Pines invånare och Den första generationen, som styr staden med järnhand. Dr. Theo Yedlin (Jason Patric) spelar en ny invånare i Wayward Pines som vaknar upp mitt i pågående uppror som snabbt måste sätta sig in i vad som händer, samtidigt som hans hjälp att bevara den utrotningshotade mänskligheten behövs.

Tom Stevens (”Cedar Cove”) återupptar rollen som Jason Higgins, medlem i Den första generationen och trogen följeslagare till David Pilcher; Nimrat Kaur (”Homeland”) spelar Rebecca som har egna hemligheter som hon döljer för Theo, hennes man; Josh Helman (”Mad Max: Fury Road,” ”X-Men: Days of Future Past”) spelar Xander, en invånare som försöker underminera Wayward Pines från insidan och Kacey Rohl (”Hannibal”) som Kerry, en av Jasons löjtnanter i Wayward Pines pågående inbördeskrig.

Utöver det kommer även många andra välkända ansikten från den första säsongen återvända inklusive Terrence Howard (sheriffen Arnold Pope), Carla Gugino (Kate Hewson), Toby Jones (Dr. Jenkins/David Pilcher), Melissa Leo (Nurse Pam), Tim Griffin (Adam Hassler), Shannyn Sossamon (Theresa Burke) och Charlie Tahan (Ben Burke).

Wayward Pines har premiär på FOX den 29 augusti klockan 21.55.

För mer information:

Natalie Roghult, Project Manager Marketing & PR, FOX Networks Group