​Modern Family säsongspremiär på FOX - Se barnens förvandling från säsong 1 till 9

Åren. Ja de går fort. Även för barnen i Modern Family. De växer så det knakar. Och som man brukar säga. Små barn små bekymmer. Stora barn lite större bekymmer. Garanterat upplagt för ännu fler överraskningar, mer magi, mer vardagsdrama, romans, konflikter, mycket humor, men också mycket värme och kärlek när Modern Family har säsongspremiär på FOX söndag den 4/2 kl 21.00.

New York-födda Sarah Hyland gör rollen som Haley Dunphy.
I säsong 9 bor Haley fortfarande hemma och försöker hitta något vettigt att göra, någon slags karriär. Men det går väl sådär. Annars är hon en typisk tonåring som vill växa upp alldeles för fort. Mycket oberoende men också väldigt naiv. En gång gned hon mobiltelefonen mot huvudet i en timme eftersom hennes syster Alex sagt till henne att det skulle ladda batteriet… Hon argumenterar med sin mamma och blir generad och skäms för sin pappa. Haley har aldrig varit den smartaste studenten. Och det var en utmaning att hitta ett college som skulle acceptera henne. Faktum är att alla hennes ansökningar avslogs innan hon fick ett sista brev att öppna.

Ariel Winter gör rollen som Alex Dunphy.
I säsong 9 försöker Alex lära sig hur man balanserar det akademiska livet med ett socialt liv, med vissa utmaningar… Det finns barn som är så intelligenta att det nästan är irriterande? Alex är just så supersmart. Hon är mellanbarnet, vilket innebär att hon gärna tjafsar med både sin äldre syster och sin yngre bror. Men även om hon gillar att häckla sina syskon så håller hon dem kärt. Frågan är hur det akademiska livet kommer ta emot henne?

Nolan Gould gör rollen som Luke Dunphy.
I säsong 9 går Luke på gymnasiet. Liksom sina två äldre systrar, Haley och Alex, går han sin egen väg och definitivt i sin egen lilla värld. Och ofta i ganska mycket otakt med resten av familjen. Luke överraskar ofta genom att t ex hoppa runt på sin studsmatta i underkläderna med en låda på huvudet. Varför då kan man undra? Trots att även Luke växer upp snabbt, kommer hans systrar fortsätta att klä ut honom till familjens favorit Betty Luke.

Rico Rodriguez gör rollen som Manny Delgado.
I säsong 9 har Manny börjat college och utforskar världen på sina egna villkor. Det blir ingen lätt match kan sägas. Men trodde någon något annat? Manny har mycket bra självförtroende. Han är inte rädd av sig, han tar risker och han chansar. Många avundas nog Mannys sätt att vara och se på sig själv. Kanske vi alla skulle ha lite mer Manny i oss?

Aubrey Anderson-Emmons gör rollen som Lily Tucker-Pritchett.
 Aubrey har gjort rollen sedan hon var 4 år. De första åren delade tvillingparet Jaden och Ella Hiller på rollen som Lily.
I säsong 9 står Mitchell och Cameron inför rejäla utmaningar då Lily är på väg in i de fruktade mellanskolåren/tonårstiden. Tror ni de får en chock och kommer överleva?

Modern Family visas söndagar kl 21.00 med säsongspremiär med dubbelavsnitt på FOX söndag den 4 februari kl 21.00.

För ytterligare information och för screeninglänk var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, Fox Networks Group
Tfn: +46 (0)70 298 38 01