Premiär 20/8: Under falsk identitet - prisbelönt spionthriller

Under falsk identitet (originaltitel Kfulim) är en israelisk verklighetsbaserad spionthriller i åtta avsnitt. Under falsk identitet är historien om hur fem, till synes, vanliga israeliska medborgare från väldigt olika bakgrunder rycks bort från sina vardagliga liv för att istället hamna mitt i en internationell spionkonspiration. En morgon vaknar de upp anklagade för att vara delaktiga i den brutala kidnappningen av den iranska försvarsministern. Starkaste beviset? Deras pass. Serien har premiär på FOX den 20 augusti kl 21.55.

Deras försök att förneka sitt engagemang är förgäves. Mossad och den israeliska regeringen lämnar dem att hantera det på egen hand istället för att ge dem skydd. Men är de verkligen offer för ett fall av stulen identitet? Eller hemlighåller de något? Tvivel kommer skugga karaktärerna och även tittarna allt medan komplotten utvecklas och lämnar tittaren hungrig efter sanningen.

- Många har fått upp ögonen för israeliska dramaserier efter succéen med "Hatufim" som senare fick en amerikansk version i Homeland. Under falsk identitet har mycket energi, högt tempo, spänning och konspirationsteorier. Förutom rättigheterna till den israeliska versionen äger FOX även rättigheterna till en amerikansk version, säger Bessie Wedholm, på Fox Networks Group Sverige.

Serien hade världspremiär vid Berlins Filmfestival 2015 och vann publikpriset på Frankrikes Series Mania-festival samma år. Nu visar FOX originalserien i 127 länder, däribland Sverige. Under falsk identitet är skapad av Amit Cohen och Maria Feldman.

I rollerna bland andra: Ishai Golan, Magi Azarzar, Ania Bukstein, Angel Bonanni, Orna Salinger, Mickey Leon.

Under falsk identitet har premiär på FOX den 20/8 kl 21.55.

Redan nu finns möjlighet för dig som journalist att se avsnitten, vänligen kontakta:
Bessie Wedholm, FOX Networks Group, tfn: +46 (0)70 298 38 01 eller bessie.wedholm.consultant@fox.com.

• false flag
  • under falsk identitet
  • fox networks group

Fox Networks Group (FNG) är den primära verksamheten för 21st Century Fox (NASDAQ: FOXA). FNG består av Fox Television Group, som inkluderar Fox Broadcasting Company och 20th Century Fox Television, Fox kabelnät, som inkluderar FX Networks, Fox Sports Media Group och National Geographic Partners. Tillsammans skapar de program som distribueras över hela världen. FNG står för en stor del av USA:s mest populära underhållning, sport och dokumentärer.