​Säsongspremiär för 9-1-1 med Jennifer Love Hewitt och Marvel-serien The Gifted

Angela Bassett och Peter Krause får fint sällskap av Jennifer Love Hewitt när den andra säsongen av dramaserien 9-1-1 är tillbaka den 2 oktober. Säsongspremiär i oktober är det även för Marvel-serien The Gifted.

9-1-1
”Vad är din nödsituation” är återkommande fras i serien 9-1-1 där poliser, brandmän, sjukvårdare, ambulanspersonal och larmoperatörer står i centrum. I höst gör Jennifer Love Hewittentré som Maddie Kendall, syster till den tuffe men ödmjuke brandmannen Buck. Love Hewitt känner vi igen från succéserierna Ensamma hemma och Ghost Whisperer samt filmen Jag vet vad du gjorde förra sommaren. I denna säsong får vi bland annat fortsätta följa polisen Athena (Angela Bassett) och brandmannen Bobby (Peter Krause)som det slår gnistor om, kärleksgnistor som är svåra att släcka, även för en brandman.

I övriga roller: Oliver Stark, Aisha Hinds, Kenneth Choi, Rockmond Dunbar, Ryan Guzmane och Corinne Massiah

Säsongspremiären bjuder på spänning: På en av årets hittills varmaste dagar blir det hårt tryck på gänget i 9-1-1, en pickup med turister kör av vägen och landar i ett hus, en bilmekaniker blir bokstavligt talat uppblåst och en krigsveteran får en granat i benet. Alltmedan Buck får sitt livs överraskning - i duschen.

9-1-1 visas på FOX tisdagar kl 22.00 med säsongspremiär den 2 oktober.

The Gifted
Utspelar sig i X-Men universumet och kretsar kring familjen Strucker vars liv förändras rejält när föräldrarna plötsligt upptäcker att deras barn har mutanta krafter. Då regeringsstyrkor får vetskap om detta flyr familjen sitt hem. De får skydd hos ett underjordiskt nätverk av mutanter som driver en motståndsrörelse som gör vad de kan för att bekämpa förtrycket av mutanter. I vårens sista avsnitt slogs Högkvarteret för mutanterna ut under en attack, nya fraktioner bildades, allianser skiftade och relationer testades. Andra säsongen tar vid sex månader senare i Mutanternas nya Högkvarter i Washington DC.

I rollerna bland andra:Stephen Moyer, Amy Acker, Natalie Alyn Lind, och Percy Hynes White, Sean Teale, Jamie Chung, Emma Dumont, Blair Redford och Coby Bell.

The Gifted visas på FOX torsdagar kl 22.00 med säsongspremiär den 11 oktober.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, FOX Networks Group
Tfn: +46 (0)70 298 38 01