​Säsongspremiär för Scorpion och Madam Secretary

Snart är det premiär för den fjärde säsongen av både Scorpion och Madam Secretary på FOX. Walter O’Brien (Elyes Gabel) och hans genier är tillbaka den 18 oktober och Téa Leoni återupptar rollen som utrikesminister Elizabeth McCord den 5 november. Precis som tidigare är Morgan Freeman med både som exekutiv producent och gästregissör.

Scorpion - genierna är tillbaka och kärleken spirar! Den tredje säsongen avslutades med både bröllop, nya kärleksrelationer, flygkrasch och räddningsaktion från en öde ö för hela teamet. Första avsnittet av fjärde säsongen tar givetvis vid där tredje säsongen slutade, i alla fall avseende kärleken. I övrigt är det nya äventyr som väntar gänget. Team Scorpion måste arbeta med sin gamla nemesis Mark Collins för att förhindra utrotning av mänskligheten. Walter (Elyes Gabel) och Paige (Katharine McPhee) försöker dessutom få lite klarhet och ordning i sina nya roller som både arbetskamrater och livspartners. Inte alltid helt lätt. Och hur påverkas teamet av ytterligare en kärleksrelation?
Scorpion har säsongspremiär tisdag den 18 oktober kl 21.55.

Madam Secretary kretsar kring den kloka, bestämda utrikesministern Elizabeth McCord som driver internationell diplomati samt förhandlar både globala och inrikesfrågor både i Vita huset och hemma. Hon är den före detta högskoleprofessorn och en tillika lika strålande före detta CIA-analytiker som lämnade av etiska skäl för ett liv i det offentliga på uppdrag av president Conrad Dalton. Han värdesätter McCord för hennes politiska lutningar, djupa kunskap om Mellanöstern, hennes känsla för språk samt förmåga att tänka utanför ”boxen”. På hemmaplan finns maken Henry, och deras tre barn. I säsongspremiären dör plötsligt den assisterande vice ministern från Timor-Leste under ett möte med Elizabeth. Elizabeth blir misstänksam efter att Timor-Lords president skickar hem kroppen utan en ordentlig utredning.
Madam Secretary har säsongspremiär söndag den 5 november kl 21.55.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, FOX Networks Group, tfn: +46 (0)70 298 38 01, eller bessie.wedholm.consultant@fox.com.

• morgan freeman
  • téa leoni