​The Resident – Nytt sjukhusdrama visar en mer brutal verklighet (och lite sex)

The Resident handlar om en ung och skicklig läkare (Manish Dayal), som inleder sin läkarkarriär på det prestigefyllda sjukhuset Chastain Park Memorial Hospital i Atlanta. Från första dagen tar den mer erfarne och excentriske läkaren Conrad Hawkins (Matt Czuchry) honom under sina vingar. Hawkins introducerar sin yngre kollega - på gott och ont. Här finns både inkompetenta och strålande läkare, godhet och ondska, fruktansvärda sjukdomar och svåra etiska dilemman. Plus lite sex då och då, som brukligt är i sjukhusserier.

The Resident tar en närmare titt på de många svåra etiska problemen kring det amerikanska hälsosystemet, vilket ger en uppfriskande dos av mörker i en genre som ofta blir sentimental. Producenterna ville skapa ett sjukhusdrama som folk inte hade sett tidigare - visa sanningen om vad som händer på landets sjukhus.

- Det är uppenbarligen framgångsrikt, säger Michael Thorn, chef för underhållning på Fox Broadcasting Company.

Totalt såg 11,5 miljoner amerikaner första avsnittet och säsong två börjar i USA under hösten. Säsong 2 börjar sändas på FOX Sverige direkt efter sista avsnittet av säsong 1.

I rollerna: Matt Czhuchry, Emily Van Camp, Manish Dayal, Moran Atias, Merrin Dungey, Shaunette Renée Wilson, Melina Kanakeredes och Bruce Greenwood.

The Resident har premiär på FOX tisdag den 11/9 kl 21.00.

Om du vill ta en titt på första avsnittet eller önskar ytterligare information var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, Fox Networks Group, tfn: +46 (0)70 298 38 01 eller
mail: bessie.wedholm.consultant@fox.com.