Foyen har biträtt vid försäljning av handelsplats i Falköping

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2020 08:20 CET

Foyen har biträtt Selforskoncernen vid försäljning av handelsplatsen på Ållebergs Center i Falköping till Jula Holdingkoncernen.

Jula Holdingkoncernen, med Jula och G&K Blanks Fastigheter i spetsen, har förvärvat handelsplatsen. Byggstart för vidareutveckling av handelsplatsen planeras till våren 2020 och öppning av butiker sker hösten 2021. Platsen ger möjlighet till cirka 13 000 kvadratmeter handel och Jula och Willys är klara för etablering.

Foyen har biträtt Selforskoncernen i affären genom ansvarig delägare Andreas Lindström.

Andreas Lindström, advokat och delägare på Foyen Advokatfirma
0723-73 16 00, andreas.lindstrom@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 90 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Kommentarer (0)

Kommentera