Jönköpingsföretaget Framtiden växer storslaget

Med en bransch som växer 9 procent i sin helhet ökar Jönköpingsföretaget Framtiden med otroliga 55 procent, och fortsätter att växa och utvecklas, både genom fler anställda, större lokaler och fler Unga Talanger hos sina kunder.

Bemanningsbranschen växer skapligt medan Framtiden har en makalös tillväxt. Första halvåret har försäljningen ökat med mer än 100% jämfört med första halvåret förra året. VD och grundare Marcus Hökenklo är stolt över siffrorna.

– Det är glädjande att hela branschen går framåt fast ännu mer är jag oerhört stolt över det jobb vi på Framtiden gör tillsammans och att vi ständigt utvecklas och växer som företag. Vårt gemensamma mål är att vara bäst på det vi gör och vår tillväxt är ett bra kvitto på att det vi gör är rätt saker.

Det senaste året har antalet uthyrda konsulter hos Framtiden ökat med hela 35 procent och idag har Framtiden fler än 500 personer i arbete hos kund. Det senaste året har Framtiden nästan dubblat den interna personalstyrkan. Med nyanställningar i augusti har Framtiden fler än 150 internanställda fördelat på sju kontor i Sverige. Den snabba tillväxten har även bidragit till att Framtiden på mindre än ett år även fördubblat sina lokalytor i Sverige.

” Vi har det senaste året hjälpt över 770 unga talanger ut på arbetsmarknaden och vi ser glädjen i att se våra konsulter växa med arbetet. Det vanligaste är att de blir kvar på företagen med fasta anställningar. Det finns ett stort behov av unga förmågor på arbetsmarknaden som vill visa framfötterna och vi tror på ett riktigt rekordår”, fortsätter Marcus Hökenklo.

Framtiden toppar bland de tre bästa arbetsplatserna

Framtiden har sedan starten 2004 varit ett växande företag och tilldelats utmärkelser, som exempelvis Sveriges Superföretag och Sveriges snabbast växande bemanningsföretag. 2015 blev Framtiden även utsedd till topp tre, Sveriges bästa arbetsgivare i kategorin medelstora företag. Vinnarna röstades fram genom Universeums årliga undersökning där det är medarbetarna som bestämmer.

Våra anställda är otroligt duktiga på det de gör och vi försöker så ofta som möjligt att uttrycka vilken avgörande del de är av vår framgångsresa.”, avslutar Marcus Hökenklo.

• Rekrytering

• bemanningsbranschen
  • unga talanger
  • framtiden

• Jönköping

Framtiden strävar efter att vara Sveriges bästa leverantör av personal för uthyrning och rekrytering. Vår specialitet är inom området Unga Talanger. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Fredrick Carlsson