Frank Dandy matchar tillväxt med underklädesexpertis

Frank Dandy Superwear sätter produktutvecklingen i fokus och värvar Lollo Abrahamsson Hildebeck, grundare till Björn Borg, och Marika Gross, med ett förflutet från underklädesbolaget Jockey, för att koordinera Frank Dandys produktutveckling och leda bolagets inköpsavdelning.

Duon har de senaste åren arbetat med produktion och inköp i egen regi, med fokus på segmenten underkläder och beachwear. Tillsammans har de gedigen erfarenhet av produktion, logistik och inköp och har sedan 80-talet varit verksamma inom underklädesbranschen i Sverige och internationellt.

”Det Lollo och Marika inte vet om underkläder är inte värt att veta. De tillför Frank Dandy spetskunskap inom produktion och ett omfattande produktionsnätverk. Tillsammans med rekryteringen av Musse Hasselvall som kreativ chef har vi ett fantastiskt team för att fortsätta vår produktutveckling och möta den starka fas av internationell expansion vi befinner oss i”, säger Susanna Bervå, VD på Frank Dandy Superwear.

”Frank Dandy är ett nytänkande varumärke med mycket attityd. Marika och jag har följt produkt-utvecklingen sedan en tid tillbaka och är oerhört glada att nu få vara med och vidareutveckla ett svenskt underklädesmärke med så stor tillväxtpotential internationellt. Vi kompletterar den befintliga organisationen väl och tillsammans har vi det som behövs för att ta Frank Dandy till nästa nivå”, kommenterar Lollo Abrahamsson Hildebeck.

Lollo Abrahamsson Hildebeck och Marika Gross blir också nya delägare i bolaget och ingår i bolagets ledningsgrupp.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Susanna Bervå, VD, tel +46-8-545 25 450, mobil 0708-553 103, susanna.berva@frankdandy.com
Lollo Abrahamsson Hildebeck, Product Manager, mobil 070-587 92 92, lollo.hildebeck@frankdandy.com
Marika Gross, Product Manager, mobil 070-415 88 11, marika.gross@frankdandy.com

FRANK DANDY AB
Frank Dandy AB äger varumärket Frank Dandy Superwear och bredriver verksamhet i Skandinavien, Tyskland, Japan, Australien och USA, med fokus på segmentet underkläder. Varumärket Frank Dandy Superwear grundades 2003 som ett mönstrat alternativ till det traditionella utbudet av kalsonger och trosor för män och kvinnor. Genom nyskapande design, hög kvalitet och uppmärksammad marknadsföring är Frank Dandy idag ett av de ledande varumärkena inom modeunderkläder i Skandinavien. Läs mer på www.frankdandy.com.

• Mode

• frank dandy