Let´s be Frank.

När jag för snart ett år sedan blev tillfrågad att börja jobba som kreativ chef på Frank Dandy började jag med att se över uttrycket, modeller och olika stilar. Jag saknade ett ordentligt och tydligt basutbud. Jag tycker inte att det finns något svenskt märke som levererar ett bra basutbud i underkläder. De enda som gör det är inte tillräckligt pålitliga. Försvaret. Eller rättare sagt så har de inte tillräckligt bra återförsäljare. Män vet inte längre var man ska hitta dem.

Tillsammans med Andreas Halldén tog jag fram Frank. Frank som i ”Let’s be frank”. Alltså raka och enkla underkläder i bra kvalité som håller formen. Som sitter bra och har inspirerats av försvarets underkläder. Det finns en anledning till att de flesta män refererar till kalsongerna de hade i lumpen som de bekvämaste de någonsin haft.

Frank’s boxer Private ser inte ut som de flesta boxer gör idag. Den har framförallt inspirerats av Ilir, en 120 kilos alban som bodde en tid hos mig. Han hade förlorat sin studentlägenhet och skulle stanna en månad men blev kvar i elva.  Eftersom vi båda två höll på med MMA så föll det sig väldigt naturligt att vi hemma bara hade kalsonger på oss. Ilir hade en tendens att dra upp sina väldigt högt. Det såg inget vidare ut och när man påpekade det förklarade han att det värmde så skönt om magen. Det här är anledningen till att Private har högre midja än vanliga boxers. Men också så att du kan bära den på två olika sätt. Högt under ett par höga byxor. Eller lite slarvigt nerhasade. Precis hur du vill.

Sköt dig så länge.

Med vänlig hälsning

Musse Hasselvall                                                                                                                                                      Kreativ Chef på Frank Dandy

• Mode

Frank Dandy AB äger varumärket Frank Dandy och bedriver verksamhet i Skandinavien, Japan, Australien och USA, med fokus på segmentet underkläder. Varumärket Frank Dandy grundades 2003 som ett mönstrat alternativ till det traditionella utbudet av kalsonger och trosor för män och kvinnor. Genom nyskapande design, hög kvalitet och uppmärksammad marknadsföring är Frank Dandy idag ett av de ledande varumärkena inom modeunderkläder i Skandinavien.

Sebastian O. Carlsson

Presskontakt Brand Activist PR, Marketing, Brand 0790786858