Nya underkläder från Frank Dandy

Nu anländer de första kalsongerna som Musse Hasselvall, ny kreativ chef för Frank Dandy, tagit fram. Bland flera printdesigners står Musses gamla programledarkollega Andreas Halldén för flera mönster.

”Andreas och jag gillar att jobba ihop, säger Musse. Tillsammans gör vi mönster som vi tycker är roliga att göra. Sen gör vi kalsonger av det. Ungefär så ser arbetet på Frank Dandy ut”.

Vid sidan av vår ordinarie boxer lyfter vi till hösten fram modellen ”short boxer” lite extra eftersom vi inte förstår varför man skulle vilja ha så mycket ben på sina kalsonger. Vill man av någon anledning ha ännu mer ben så kan man välja mönstrade långkalsonger som blev en succé i fjol.

Vi gör också en storsatsning på underkläder för tjejer. Vi tycker vi har varit svaga där och vill ändra på det nu. Frank Dandy till alla!

• Mode

FRANK DANDY AB

Frank Dandy AB äger varumärket Frank Dandy och bedriver verksamhet i Skandinavien, Japan, Australien och USA, med fokus på segmentet underkläder. Varumärket Frank Dandy grundades 2003 som ett mönstrat alternativ till det traditionella utbudet av kalsonger och trosor för män och kvinnor. Genom nyskapande design, hög kvalitet och uppmärksammad marknadsföring är Frank Dandy idag ett av de ledande varumärkena inom modeunderkläder i Skandinavien.

Sebastian O. Carlsson

Presskontakt Brand Activist PR, Marketing, Brand 0790786858