Webbinarium 13:e maj: 6 framgångsfaktorer: Att leda ett team

Forskning visar att att EQ kan utgöra så mycket som 80 procent av framgången i rollen som ledare. Ändå befordras många till sina första ledarskapsroller utifrån sin individuella yrkesmässiga och/eller tekniska kompetens, och både nya och erfarna teamledare kan få kämpa när det kommer till framgångsrikt ledarskap.

Teamledarna är avgörande för varje organisation. De påverkar medarbetarnas produktivitet och engagemang, kundnöjdhet och lojalitet, innovation och resultat. De skapar och bär upp kulturen och har störst påverkan på om talangerna väljer att stanna eller sluta. De är ofta ansvariga för kundupplevelsen och de och deras team är många gånger den stora källan till innovation av produkter och processer. Teamledarna är helt enkelt kritiska för verksamhetens framgång. Ändå saknar många de verktyg de behöver för att framgångsrikt leda andra.

Varmt välkommen på vårt ledarskapswebbinarium måndagen den 13:e maj mellan 14.30 och 15.30 på temat "6 framgångsfaktorer: Att leda ett team".

Då kommer FranklinCoveys ledarskapskonsult Sanna Käll prata om de nödvändiga synsätt, förmågor och verktyg som ledare behöver för att få rätt saker gjorda och nå sina önskade resultat - genom och tillsammans med andra.

Detta seminarium är främst relevant för dig som ansvarar för ledarskapsutveckling i din organisation och/eller för dig som är eller ska bli ledare.

Datum och tid: Måndag 13:e maj 14.30 - 15.30
Länk till webbinariet kommer skickas via mail några dagar före webbinariet.

Läs mer och anmäl dig här!