Berättarministeriet och FranklinCovey inleder samarbete

Som ny pro bono-partner kommer FranklinCovey att stötta Berättarministeriet med utbildning, tankesätt och verktyg till organisationen liksom till enskilda medarbetare. Syftet är att hjälpa Berättarministeriet växa och förverkliga sin vision om ett Sverige där alla barn och unga är trygga med det skrivna ordet.

– Berättarministeriet har fantastiska medarbetare som på kort tid har etablerat två skrivarverkstäder. Tillsammans med FranklinCovey ser vi fram emot att utveckla vår organisation för att möta framtida utmaningar och nå våra uppsatta mål att ge fler barn och unga möjligheten att erövra det skrivna ordet, säger Dilsa Demirbag-Sten, verksamhetsansvarig Berättarministeriet.

– Vi delar Berättarministeriets värdering att det är genom att utrusta unga människor med självkänsla och kunskap som man kan åstadkomma förändringar. Det är fantastiskt roligt att vi på FranklinCovey kan bidra till att utveckla ledarskapet på Berättarministeriet och på så sätt hjälpa verksamheten att vara ännu mer effektiv i att nå dem som kommer vara med och forma framtiden. Vi tror på varje individs potential och kraft att utvecklas och är stolta över att få bli en av Berättarministeriets samarbetspartners, säger Henry Rawet, Managing Partner på FranklinCovey Sverige.

För ytterligare information:

Dilsa Demirbag-Sten, verksamhetsansvarig Berättarministeriet,

dilsa@berattarministeriet.se

Henry Rawet, Managing Partner FranklinCovey Sverige,

henry.rawet@franklincovey.se

0708 757 470

Om Berättarministeriet

Berättarministeriet driver skrivarverkstäder för barn och unga mellan 8 – 18 år. Syftet med verksamheten är att på ett lustfyllt och kreativt sätt inspirera barn och unga att erövra det skrivna ordet. Berättarministeriet är en icke-vinstdrivande, partipolitiskt och religiöst obunden stiftelse som drivs i samverkan mellan den privata, den offentliga och den ideella sektorn. www.berattarministeriet.se

• Ungdomsfrågor

• stephen r covey
  • berättarministeriet
  • ledarträning
  • ledarskapsutbildning
  • franklincovey sverige
  • ungdomar och ledarskap

Om FranklinCovey Sverige

We enable greatness in people and organizations everywhere.

FranklinCovey är ett globalt utbildningsföretag som arbetar med att förbättra prestationer. Vi hjälper organisationer att nå resultat som kräver förändring i mänskligt beteende. Vår expertis är ledarskap, förtroende, produktivitet, exekvering och försäljning.

Kontakt:  FranklinCovey Sweden, Radical Change Ab,Sveavägen 34, 5tr 111 34 Stockholm Sweden

Tel: +46 8 25 68 20 E-post: info@franklincovey.se

För mer information, se www.franklincovey.se och www.franklincovey.com