De 5 valen - ny bok om hållbar produktivitet från FranklinCovey, med svenske medförfattaren Marcus Jarl

Har du fullt upp med att försöka hinna med allt? Känns det som att du lever ditt liv i ständig rusningstrafik? Då är det här boken för dig.

De 5 valen för hållbar produktivitet ger dig en uppsättning strategier och verktyg för att välja vad du ska prioritera hur du ska få in det i din kalender. En enkel metod baserad på det senaste inom hjärnforskning, parad med författarnas långa erfarenhet av arbete med tidshantering i Sverige och runt om i världen. Marcus Jarl, produktivitetsexpert på FranklinCovey Sverige, är medförfattare till boken.

Många av oss sover för lite, tränar för sällan och har dåligt samvete för allt vi inte hunnit med när dagen är slut. Kanske alldeles i onödan. Vi lever trots allt i en tid där vi har all information vi behöver för att göra kloka livsval och all nödvändig teknik för att få ordning och struktur på våra dagar. Utmaningen är att vår hjärna inte riktigt är skapt för att hantera hela dygnets strida ström av information.

De 5 valen ger dig en helhetssyn för balans i livet, och framför allt, känslan av att vara nöjd med dig själv och det du åstadkommer - varje dag.

”De 5 valen är en pedagogisk och praktiskt orienterad bok som handlar om vikten av att göra fem nyckelval. Valen är inte bara kloka – de är till och med förträffliga för dig som lever i en alltmer komplex och ibland överväldigande intensiv vardag. Snart definieras arbetslivet med ett ’före och efter tidsmatrisen’. När man gjort sina val upplevs en omedelbar effekt i energi och produktivitet.”
-MARIE RYD, chefredaktör HOLONE, vetenskapsjournalist och föreläsare

“Min ledarskapsfilosofi bottnar i tillit till att varje individ har en förmåga, vilja och ambition att göra sitt absolut bästa. Med teknikens hjälp kan vi dessutom bestämma var och när vi arbetar. Det handlar om vad vi presterar och inte hur mycket tid vi spenderar vid skrivborden. Så ser det moderna ledarskapet ut, och det ställer naturligtvis krav på såväl medarbetare som arbetsgivare. Som chef handlar det om att ge rätt förutsättningar för att medarbetarna skall kunna verka i en sådan miljö. De 5 valen är verktygslådan som ger de konkreta tipsen och verktygen till att bygga en kultur som präglas av tillit. En bok som alla borde läsa.”
-HELÉNE LIDSTRÖM, verkställande direktör Brand, Marketing & Loyalty, Finnair Customer Experience, Finnair

”Om du känner dig stressad och tycker att du inte hinner med det som är viktigast under dagen, då ska du verkligen läsa den här boken. Den innehåller konkreta, vettiga och verkningsfulla tips för att kunna prioritera och hitta balans i livet. Även tipsen om hur man sanerar sin e-post är mycket värdefulla. Råden är praktiska och enkla att tillämpa i vardagen.”
PIA STIDER, verksamhetsutvecklare för strategisk HR, med inriktning på arbetsmiljö, hälsa och digitalisering, Försäkringskassan

För mer information:

Marcus Jarl