De 7 goda vanorna i ny svensk översättning

Stephen R Coveys bok De 7 goda vanorna (”The 7 Habits of Highly Effective People”) publicerades ursprungligen 1989 och blev genast en stor succé. Den har sedan dess sålts i fler än 40 miljoner exemplar på 38 språk runt världen. De 7 goda vanorna är och förblir en tidlös bästsäljare och har kallats för den mest inflytelserika boken under 1900-talet.

Nu har vi gjort en ny och modern översättning av boken till svenska, som inkluderar det uppmärksammade förord som Jim Collins, författaren till Good to Great, skrev till den amerikanska jubileumsupplagan 2014.

Han skriver bland annat så här om De 7 goda vanorna:

”Covey byggde upp ett standardiserat operativsystem - som Windows - för personlig effektivitet och han gjorde att det blev enkelt att använda.”

Boken förmedlar principer och synsätt för självledarskap som går betydligt djupare än de vanliga ledarskapsböckerna. De 7 goda vanorna täcker in de viktigaste och mest angelägna aspekterna av livet; hur vi vill vara som människor och hur vi vill leva vårt liv på allra bästa sätt, utifrån våra egna förutsättningar. De 7 goda vanorna har gett generationer av läsare nycklarna till hållbart och meningsfullt liv.

Här är några svenska röster om boken:

”De sju goda vanorna kan verka självklara, men ger upphov till många tankar, beteendeförändringar och insikter, särskilt när man jobbar med dem tillsammans i en arbetsgrupp. Det är härligt att ha gemensamma referensramar, att skratta och till exempel konstatera ”nej nu hamnade vi i bekymmercirkeln igen”.
– Lottie Knutson, författare och styrelseproffs

”I De 7 goda vanorna samlar Covey ihop tidlösa principer i ett genialiskt koncept som förändrar insikt och förmåga hos människor i grunden med det personliga ledarskapet i fokus. Oavsett om du vill skapa förändring i det stora eller lilla så ger verktygen i denna klassiker bara mer tillbaka, ju mer du praktiserar. Enkelt, kraftfullt och en solid grund i ett gott ledarskap, oavsett om du leder dig själv, andra eller både och.”
– Niklas Hedin, verkställande direktör och grundare, Centiro, Borås

Här hittar du boken. Läs mer om De 7 goda vanorna

Kontakt:

Ann Askenberger ,Managing Partner
FranklinCovey Sweden
ann.askenberger@franklincovey.se

• Beteendevetenskap

• självledarskap
  • personlig utveckling
  • effektivitet
  • stephen r covey
  • ledarträning
  • ledarskapsutbildning
  • franklincovey sverige
  • franklincovey

We enable greatness in people and organizations everywhere.

FranklinCovey är ett globalt företag som arbetar med att förbättra prestationer. Vi hjälper organisationer att nå resultat som kräver förändring i mänskligt beteende. Vår expertis är ledarskap, förtroende, produktivitet, exekvering och försäljning.

Kontakt:  FranklinCovey Sweden Ab,Sveavägen 34, 5tr 111 34 Stockholm Sweden

Tel: +46 8 25 68 20 E-post: info@franklincovey.se

För mer information, se www.franklincovey.se och www.franklincovey.com