Försäljningsseminarium med LinkedIn och FranklinCovey: Så bygger du pipeline i komplex försäljning!

Kunder tar inte beslut som de brukade göra - köpprocessen har förändrats. Det genomsnittliga köpbeslutet idag involverar fler människor än någonsin. Kunderna är mycket mer förberedda och gör sin research alltmer på webben och de sociala medierna, utöver att eller istället för att göra mer traditionell research. Dessutom svarar inte majoriteten på kalla mail eller samtal. En tuffare vardag för säljande.

Frågan är, har din organisation anpassat försäljningen efter den förändrade köpprocessen?

Välkommen på ett seminarium som handlar om hur du som resultatansvarig inom komplex försäljning kan hjälpa dina säljare/konsulter bygga sin pipeline på ett effektivare sätt.

På seminariet kommer vi prata om hur du kan kombinera teknik och beteende för att minska "luft i pipeline", korta ner säljprocesserna och öka nyförsäljningen i den förändrade köpprocessen vi har idag. LinkedIn kommer presentera sitt nya social selling-verktyg ”Sales Navigator” och FranklinCovey kommer bjuda på innehåll ur sitt prisbelönta säljprogram ”Hjälpa Kunder Lyckas”, som används av framgångsrika säljteam världen över.

Eventet äger rum hos LinkedIn på Birger Jarlsgatan 25 i Stockholm, och har ett begränsat antal platser så osa så snart som möjligt för att säkra din plats.

Eventet är främst relevant för dig som verkar inom en större B2B- avdelning eller organisation och som har resultat/försäljningsansvar. Idag är du kanske VD, försäljningsdirektör, regionschef, affärsutvecklingschef eller liknande.

08.00 - 08.30 Frukost och nätverkande

08.30 - 09.00 Social selling - den förändrade köpprocessen och vad den innebär för dig
Jessica Sandberg, Enterprise Account Executive på LinkedIn.

09.00 - 09.45 Så fyller du din pipeline med kvalificerade möjligheter
Micael Corneliusson, Sales Performance Practice Leader, FranklinCovey Sweden

09.45 - 10.15 Demo av LinkedIn Sales Navigator verktyget

10.15 - 10.30 Q & A

Datum: Fredagen den 15:e april

Tid: 08.00 - 10.30

Plats: LinkedIn, Birger Jarlsgatan 25

Görs till Rebecca Cannerfelt, Inside Business Partner på FranklinCovey via rebecca.cannerfelt@franklincovey.se

Välkommen!

• försäljning

LinkedIn är världens största professionella nätverk med 400 miljoner medlemmar i över 200 länder och territorier världen över. Vår mission är att koppla samman världens yrkespersoner och göra dem mer produktiva och framgångsrika. När du går med i LinkedIn får du tillgång till människor, jobb, nyheter, uppdateringar och insikter som hjälper dig lyckas.

FranklinCovey är ett globalt företag som arbetar med att förbättra prestationer. Vi hjälper våra kunder att skapa de beteenden som krävs för att nå sina önskade resultat. Vår expertis ligger framför allt inom ledarskap, förtroende, produktivitet, exekvering, försäljning samt skola och utbildning.