Frukostseminarium 2:a juni: Förtroende - den viktigaste kompetensen på din arbetsplats!

Dagens talanger väljer de organisationer de vill jobba i utifrån ett antal faktorer, där förtroende är en av de viktigaste egenskaperna. Förtroende är viktigt för att som organisation kunna attrahera, motivera och engagera medarbetare att bidra med sitt allra bästa och där är ledarskapet en viktig nyckel. Men vad har förtroendeingivande personer och organisationer då som andra inte har och går det att lära sig att vinna förtroende, eller är det något som bara kan ske av sig självt?

Enligt Stephen M. R. Covey, författare till boken The Speed of Trust är förtroende en kompetens som du kan bygga upp på ett metodiskt och systematiskt sätt, och inte bara ett diffust karaktärsdrag som du antingen har eller inte har, och han identifierar förtroende som en av de mest kritiska ledarskapskompetenserna idag.

Organisationer med högt förtroende, sådana där människor litar på sig själva, varandra och organisationen som helhet, karaktäriseras av hög fart och låga kostnader. Finns förtroende så går det mesta snabbt och enkelt. Finns däremot förtroendebrister så minskar engagemanget, processerna blir tröga, kostnaderna stiger och resultaten försämras.

Välkommen på vårt frukostseminarium som handlar om varför du aktivt bör arbeta med förtroende i organisationen, undvika "förtroendeskatter" och göra det till en verklig ekonomisk tillgång!

Seminariet leds av Ann Askenberger, förtroendeexpert och Managing Partner på FranklinCovey Sverige, som kommer prata om hur du som organisation kan bibehålla, skapa och återfå förtroende, både internt och externt, och därmed skapa bästa möjliga arbetsplats.

Detta seminarium är främst relevant för dig som själv sitter i din organisations ledning och/eller ansvarar för medarbetares kompetensutveckling. Idag är du kanske VD, HR-chef, HR business partner, L&D chef, affärsutvecklingschef eller avdelningschef.

Datum: Torsdagen den 2:a juni
Tid: 08.00 - 10.30 (Frukost serveras från 07.45)
Plats: FranklinCovey, Sveavägen 34, Stockholm, 5 tr

• Öka förtroendet och höj engagemanget!
  • Frukostförstärkning och nätverkande
  • Så kan du arbeta med förtroendeträning i din organisation!

OSA så snart som möjligt för att säkra din plats till Åsa Jacobson, Inside Business Partner på asa.jacobson@franklincovey.se

Varmt välkommen!