Seminarium: Förstärk ditt ledarskap som chef inom utbildningsväsendet

Jobbar du som chef inom utbildningsväsendet? Är du intresserad av att veta mer hur du skulle kunna ta ditt ledarskap och din verksamhet till en ny nivå?

Dagens rektorer och skolledare står inför större, och mer komplexa, utmaningar än någonsin tidigare. För att lyckas krävs ett tydligt ledarskap, kompetensutveckling och ett starkt stöd till rektorer och skolledare. Skolforskningen visar gång på gång att den faktor som har störst betydelse för om en skola lyckas bra i förhållande till sina förutsättningar är ledarskapet.

FranklinCovey Education och Kairos Future inleder nu ett unikt samarbete och startar upp ett ettårigt ledarskapsprogram för skolledare.

Varmt välkomna till ett seminarium där vi delar med oss av innehållet ur detta program. Vi kommer bland annat prata om:

• Självledarskap - förmågan att leda sig själv, skapa mål och visioner och att prioritera.
  • Synergiskapande samarbete - hur vi samverkar med andra på högsta möjliga nivå och skapar nya och bättre resultat.
  • Förtroendets fart - hur vi på ett effektivt sätt täpper till förtroendegap i organisationen och ger alla medarbetare verktyg för att bygga förtroendefulla relationer. Relationer som gör oss mer effektiva och leder till högre motivation och bättre resultat.
  • Omvärldsanalys - en grundkurs i omvärldsanalys som är anpassad till de förutsättningar som ledare inom skola och utbildning har att förhålla sig till.
  • Framtidens skolledare - redskap för att kunna leda och fatta beslut oavsett omgivning och miljö.
  • Fallstudier - vi utgår från er verklighet och arbetar med exempel och erfarenheter som gruppen själva väljer att lyfta fram.

FÖR VEM

Detta seminarium är för dig som idag är rektor, skolchef, utbildningschef, förskolechef, biträdande rektor eller arbetar i annan befattning med motsvarande ledningsfunktion.

NÄR OCH VAR

Datum: Fredagen 8 april 2016
Tid: 14.00 - 15.30
Plats: FranklinCovey, Sveavägen 34, Stockholm, 5 tr

Boka din plats här

OSA så snart som möjligt för att säkerställa din närvaro

Har du frågor kring seminariet går det bra att kontakta Åsa Jacobson, Inside Business Partner på FranklinCovey på: asa.jacobson@franklincovey.se eller telefon 0725 159 711

Varmt välkommen!

För mer information om programmet, läs nedan:

• Utbildning

FranklinCovey Education utbildar och tränar organisationer och individer i en rad olika ledarskapsprogram. Vi är ett globalt företag som idag samarbetar med drygt 2000 skolor världen över. Vi hjälper organisationer att nå resultat som kräver förändring i mänskligt beteende.

Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som hjälper företag och organisationer att förstå och forma sin framtid.

Åsa Jacobson

Ekonomiansvarig Ekonomi, rekrytering +4672 515 97 11