Svenska McDonald's utbildar unga bönder i De 7 Goda Vanorna

I sitt samarbete med LRF Ungdom har McDonald’s gett 16 unga lantbrukare chansen att spetsa sin kompetens, framför allt inom entreprenörskap och ledarskap. Ledarskapsprogrammet syftar till att rusta en ny generation lantbrukare för framtida utmaningar - exempelvis att bedriva konkurrenskraftig verksamhet.

Som en del av utbildningen ingår FranklinCoveys ”De 7 Goda Vanorna”, som utvecklar det personliga ledarskapet och förmågan att göra aktivt medvetna val.  De 7 Goda Vanorna är ett av världen mest använda ledarskapsprogram och bygger på Stephen R Coveys ledarskapsbok ”The 7 Habits of Highly Effective People”.

De 7 Goda Vanorna ingår också som en del av ledarkspsutbildningen för anställda på McDonalds, och genom åren har 1000-tals medarbetare utbildats i FranklinCoveys program. Nu har man gjort kopplingen att unga svenska lantbrukare faktiskt många gånger har liknande utmaningar och kompetensbehov som restaurangcheferna på McDonald’s. Det är därför som McDonald’s nu för första gången har öppnat upp dörren till sin utbildning för personer utanför företaget.

Samarbetet mellan McDonald’s och LRF Ungdomen har pågått sedan 2011, ett samarbete som går ut på att långsiktigt bidra till att stärka sektorns konkurrenskraft och stödja utvecklingen inom svenskt jordbruk. De unga bönderna, som har fått ansöka till utbildningen och valts ut av bland andra landsbygdsministern, har fått ta del av det unika utbildningssystem som McDonald’s erbjuder sina anställda genom McDonald’s Business School.

Läs mer om McDonald’s samarbete med LRF här: http://www.mcdonalds.se/se/maten/kvalitet/kunskapsprogrammet.html

Läs mer om De 7 Goda Vanorna här: http://www.franklincovey.se/utmaningen-3

För mer information, kontakta:

Sanna Jönsson Käll, FranklinCovey Sverige, sanna.kall@franklincovey.se +46706800507

www.franklincovey.se

eller:

Susanne Rydjer, Svenska McDonald’s AB, susanne.rydjer@se.mcd.com,

+46 70 354 85 06

www.mcdonalds.se

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• de 7 goda vanorna
  • franklincovey
  • franklincovey sverige
  • ledarskap
  • ledarskapsutbildning
  • ledarträning
  • lrf ungdom
  • unga bönder
  • mcdonald's
  • bönder lär sig de 7 goda vanorna

We enable greatness in people and organizations everywhere.

FranklinCovey är ett globalt utbildningsföretag som arbetar med att förbättra prestationer. Vi hjälper organisationer att nå resultat som kräver förändring i beteende. Vår expertis är ledarskap, förtroende, produktivitet, exekvering och försäljning.

Kontakt:  FranklinCovey Sweden, Radical Change Ab,Sveavägen 34, 5tr 111 34 Stockholm Sweden

Tel: +46 8 25 68 20 E-post: info@franklincovey.se

För mer information, se www.franklincovey.se och www.franklincovey.com