Nytt stort sångstipendium från Fredrika Bremer Förbundets stipendiestiftelse

Nytt stort sångstipendium från Fredrika Bremer Förbundets stipendiestiftelse delas ut på Båstad Kammarmusikfestival. Sara Widén har utsetts till årets Aurora Lillieros-stipendiat. Sara Widén är sopran, går sista året på Operahögskolan. Sara Widén är född i Halmstad, har bland annat studerat i Göteborg och Wien, hon har gjort flera roller, senast i Carmen på Stockholmsoperan.

Hon mottar stipendiet på 80 000 kr under Kammarmusikfestivalen i Båstad i juni, där hon också sjunger.

Stipendiestiftelsen har vid uttagningen haft hjälp av en jurygrupp bestående av Birgitta Svendén, Marianne Häggander, Sören Tranberg och Sverker Zadig.

Välkommen till konsert och utdelning vid Båstad Kammarmusikfestival torsdag den 28 juni kl 14.30!

• musikstipendium
  • sara widén