Sveriges vackraste seminarium

Sveriges vackraste seminarium. Det är ingen överdrift: Apelryd i Båstad ligger på åssluttningen med Laholmsbukten framför.

Ämnet är också viktigast: makt och jämställdhet. Under den 10-11 augusti tar vi upp det ur olika vinklar:

Kroppen – är vi besatta av makt över vår kropp, ger en perfekt kropp makt? Karin Johannisson inleder.

Lagen – vem stiftar den, vem läser den? Madeleine Leijonhufvud inleder, Gudrun Schyman, Maria Wetterstrand, Karin Ahrland och Tove Lifvendahl diskuterar.

Nästa dag handlar det om Europa och makt i politiken och i näringslivet. Då är bland andra EU-minister Birgitta Ohlsson, Helen Duphorn från IKEA:s koncernledning i Leiden och professor Carin Holmqvist med.

Henrik Berggren avslutar med sin vision av makt och jämställdhet.

Arrangör är Fredrika Bremer Förbundet och det är fjärde gången vi håller denna tankesmedja för nya kunskaper och inspiration.

Hela programmet finns på www.fredrikabremer.se

Välkommen!

Birgitta Wistrand