Ny Country Manager på Freetrailer Sverige AB

Freetrailer Sverige AB tillsatte i månadsskiftet augusti/september en ny Country Manager då Lars Kronqvist Jensen efter 3-års tjänst på Freetrailer beslutat sig för att söka nya arbetsutmaningar. Under de senaste åren har Lars sett till så att Freetrailer fått en stadig etablering på den svenska marknaden och att företaget har fortsatt slå nya uthyrningsrekord under sommaren 2011.

Freetrailer hoppas nu på en likartad tillväxt då hans efterträdare, Johan Wijkander, senast säljchef på HWQ Relining Systems AB tar över. Johan har en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning marknadsföring från Uppsala Universitet. Freetrailer är övertygade om att Johan kommer tillföra en hel del intressanta och strukturella idéer som kommer resultera i Freetrailers fortsatta expansion

Freetrailer grundades i Danmark år 2003 och lånar idag ut över 100 000 trailers per år. Konceptet bygger på att låna ut reklamfinansierade släpvagnar gratis till privatpersoner och Sverige är första steget i företagets internationella expansionsplaner. Idag finns närmare 200 släp till utlåning fördelat på 35 utlåningsstationer runt om i landet från Malmö i söder till Umeå i norr. Ny

• hyrsläp
  • billig släpvagn