Billigt är bra men gratis är bättre!

Säg ”hyra släp” och den första tanken som dyker upp är ofta bensinmackar. Med konceptet att låta reklamen betala för kundens lån av släp utmanar Freetrailer den traditionella marknaden och öppnar nya vägar för släpvagnsuthyrning. Varför slösa pengar på att hyra släp när du kan låna ett gratis - du kan spara hundralappar!

Freetrailer startade sin verksamhet i Sverige 2009 men har funnits på den danska marknaden i över 8 år. Konceptet bygger på att låna ut reklamfinansierade släpvagnar gratis till privatpersoner, vilket resulterade i över 17 000 utlåningar enbart första året. Genom att sälja reklamyta på släpvagnen till annonsörer kan släpet lånas ut helt gratis i upp till 24 timmar, allt som behövs är en bil med dragkrok och en depositionsavgift.

Våra släpvagnar fungerar som rullande reklampelare och hjälper samarbetspartnern att bli exponerad. Då servicen är öppen för alla lockar det även in nya kunder till butikerna och det ges möjlighet till merförsäljning.

Sverige är det första steget i företagets internationella expansionsplan och idag finns över 250 släp till utlåning fördelat på 36 utlåningsstationer runt om i landet från Malmö i söder till Umeå i norr.

Vill du veta vart du kan hitta närmaste utlåningspartner? Gå in på vår hemsida:

www.freetrailer.se

För mer information kontakta:

Lars Kronquist, Key Account Manager Freetrailer Sverige AB, 0735-350 593

• hyra släpvagn
  • låna släp
  • släpkärra
  • hyrsläp

• Jämtland

Freetrailer grundades i Danmark år 2003 och har funnits på den svenska marknaden sedan 2009. Konceptet bygger på att låna ut reklamfinansierade släp gratis till privatpersoner. Idag finns närmare 200 släpvagnar att låna fördelat på 35 utlåningsstationer runt om i Sverige bl.a i Stockholm, Göteborg och Malmö.