På K-rauta i Uppsala kan du låna en gratis släpvagn!

Torsdagen den 23:e februari slogs portarna upp för första gången till det nya K-rauta varuhuset på Edsbrogatan 5 i Uppsala. Samtidigt aktiverades även tjänsten att låna gratis släpvagn i upp till 24 timmar för första gången i Uppsala stad. 7 st släpvagnar, varav 3 st täckta och 4st öppna, står nu redo för Uppsalaborna att bruka!

Freetrailer fortsätter att växa och är mycket glada över det goda samarbetet med K-rauta AB då det medfört fler gratissläp till det svenska folket. Sommaren 2009 inleddes ett samarbete mellan Freetrailer och K-rauta AB som resulterade i att 4 pilotbutiker provade på konceptet med reklamfinansierade släpvagnar. Både täckta och öppna släp levererades till varuhusen i Sollentuna, Järfälla, Mölndal och Halmstad, sedan tog det inte många minuter innan första vagnen var satt i rullning. Freetrailer finns nu hos samtliga K-rauta varuhus runtom i Sverige.

Med det unika konceptet att sälja reklamyta på släpen till annonsörer runt om i landet, kan släpvagnarna lånas ut helt gratis. Släpen körs runt av kunderna och hjälper annonsörerna att nå ut med aktuella kampanjer och budskap, vilket både skapar goodwill till butikerna men framförallt nöjda kunder.

K-rauta valde att under 2011 ansluta resterande svenska varuhus till freetrailers koncept och den senaste anläggningen för 2012 är alltså det nyöppnade varuhuset i Uppsala.

För mer information kontakta:
Johan Wijkander, Country Manager
Freetrailer Sverige AB
Mob: 0735-350 593
Mail: jw@freetrailer.se

Pressrum:

Freetrailer

Gratis att låna släp hos K-rauta i Uppsala! 2012-02-27 11:06

För mer information kontakta:
Johan Wijkander, Country Manager
Freetrailer Sverige AB
Mob: 0735-350 593
Mail: jw@freetrailer.se

• släpkärra
  • släpvagn
  • låna släp
  • hyra släp
  • gratis

• Skåne

Freetrailer grundades i Danmark år 2003 och lånar idag ut över 210 000 trailers per år. Konceptet bygger på att låna ut reklamfinansierade släpvagnar gratis till privatpersoner och Sverige är första steget i företagets internationella expansionsplaner. Idag finns närmare 250 släp till utlåning fördelat på 40 utlåningsstationer runtom i landet - från Malmö i söder till Haparanda i norr!