Bodén & Lindeberg väljer FREJA för sina inrikes och utrikestransporter

Bodén & Lindeberg är en av Nordens ledande importörer av kolonialvaror såsom nötter, mandel, choklad, kryddor, fröer m.m. till bageri-, konfektyr- och livsmedelsindustrin samt till grossister i Norden och Baltikum.

Avtalet med FREJA avser företagets samtliga inrikes och utrikestransporter och omfattar mer än 5000 sändningar inrikes av pall och styckegods, samt en betydande import och export på Europa och Norden.

”Vi väljer FREJA för deras höga servicenivå i kombination med IT mognad och en attraktiv prisbild. Vi delar dessutom många värdegrunder som privatägt medelstort företag. Vi förstår varandra helt enkelt. Våra uppdrag och vår framgång kräver kvalitet, flexibilitet och stor kundnärhet. Så jobbar vi och så blir vi också bemötta av FREJA. Det passar oss utmärkt”, säger Christian Krona, Logistik och inköpschef på Bodén & Lindeberg.

Vi på FREJA är oerhört glada för förtroendet att hantera Bodén & Lindebergs totala behov av transporttjänster. Vi har sedan flera år tillbaka ett samarbete på lagerhanteringen i Stockholm och ser detta som en bekräftelse på att vi tillsammans skapar ett mervärde för varandra.

Vi ser fram mot att fortsätta växa tillsammans.

• livsmedel
  • transport
  • logistik
  • samarbete