Fresh AB visar världsnyhet på Elfack 7-10 maj

På Elfack-mässan i Göteborg den 7-10 maj visar Fresh sin världsunika badrumsfläkt Intellivent® SKY. Fläkten som bland annat är utrustad med en unik luktsensor har verkligen tagit marknaden med storm. Förutom den unika luktsensorn är Intellivent® SKY utrustad med finesser som en intuitiv touchpanel och Appstyrning. För sin design tilldelades Intellivent® SKY i mars 2019 det prestigefulla priset Red Dot Award i kategorin Product Design.

Elfack är Nordens största mötesplats där hela el- och energibranschen visar nya produkter och lösningar. I monter D06:21 visar Fresh AB sin världsunika badrumsfläkt Intellivent® SKY. Badrumsfläkten som är utvecklad, designad och tillverkad av Fresh AB i Småland är resultatet av ett gediget och noggrant hantverk. Med en unik design, sinnrika sensorer och överlägsen tryckförmåga är Intellivent® SKY bättre och starkare än alla andra föregångare. Intellivent® SKY är bland annat utrustad med finesser som en världsunik luktsensor, touchpanel och Appstyrning.

Varmt välkomna till Fresh AB i monter D06:21!

Intellivent SKY: https://intelliventsky.se/

Fresh AB: www.fresh.se

Elfack: https://elfack.com/

Fresh AB  har vunnit det prestigefulla designpriset Red Dot Award i kategorin Product Design med sin världsunika badrumsfläkt Intellivent SKY

• Miljö, energi

Vi är en av Skandinaviens ledande leverantörer av ventilationsprodukter. Vi har sedan 70-talet levererat högkvalitativa lösningar och system för en bättre innemiljö till kunder över hela världen.

Våra lösningar är konstruerade och tillverkade med optimal kvalitet för en hög driftssäkerhet och lång livslängd. Med en egen konstruktionsavdelning och tillverkning erbjuder vi korta ledtider och en hög flexibilitet.

Skandinavien är den starka marknaden men företaget eller dess dotterbolag är även verksamma på exportmarknader utanför Skandinavien såsom Tyskland, Storbritannien, Holland och Japan.

Företaget grundades 1969 i Gemla utanför Växjö i Småland, där det fortfarande är verksamt.

Antal medarbetare är 70 personer och omsättningen är ca 213 Mkr SEK.

Eva Thunholm

Presskontakt VD +46 70-510 92 40