Volution har förvärvat Weland Luftbehandling

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 09:00 CET

Volutiongruppen, som bland annat äger Fresh AB, har förvärvat Weland Luftbehandling AB av Weland AB. Weland Luftbehandling är en producent av värmeåtervinningsaggregat med fokus på hög kvalitet och service. I och med detta förvärv breddar Volution sitt produktsortiment i Norden inom ventilation. Weland Luftbehandling kommer i framtiden ha ett tätt samarbete med Fresh AB.

Fresh AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av ventilationsprodukter. Vi har sedan 70-talet levererat högkvalitativa lösningar och system för en bättre innemiljö till kunder över hela världen.

Våra lösningar är konstruerade och tillverkade med optimal kvalitet för en hög driftssäkerhet och lång livslängd. Med en egen konstruktionsavdelning och tillverkning erbjuder vi korta ledtider och en hög flexibilitet.

Skandinavien är den starka marknaden men företaget eller dess dotterbolag är även verksamma på exportmarknader utanför Skandinavien såsom Tyskland, Storbritannien, Holland och Japan.

Företaget grundades 1969 i Gemla utanför Växjö i Småland, där det fortfarande är verksamt.

Antal medarbetare är 65 personer och omsättningen är ca 140 Mkr SEK.

Kommentarer (0)