Recensionsexemplar: För Gudinnan av Anders Fager

Vill du ha recensionsexemplar av skräckromanen För Gudinnan, den postapokalyptiska novellsamlingen Kaknäs sista band och skräckantologin Samlade Svenska Kulter och/eller intervjua den kritikerrosade skräckförfattaren Anders Fager?

För Gudinnan
I ett London där solen har gått ned möts ett sällskap i en exklusiv takvåning för att återuppleva känslor de haft för varandra i över ett århundrade. Romanen För gudinnan är en gotisk kärlekshistoria i en värld där tid och rum börjar falla samman. Författaren Anders Fager lämnar den realistiska skräcktraditionen för en vidunderlig resa, inspirerad av skräckrollspelet KULT. En lång natt väntar.

Titel: För Gudinnan
Författare: Anders Fager
Releasedatum: 2017-10-02

Samlade svenska kulter
Samlade svenska kulter skildrar ett Sverige likt det vi lever i, men där det lurar namnlösa fasor i skuggorna. I denna kultförklarade samling skräckberättelser framträder en värld som är våldsam, realistisk, erotisk, övernaturlig och gripande. Anders Fagers skönlitterära debut tillhör ett av de centrala verken i den samtida svenska skräckgenren.

Titel: Samlade svenska kulter
Författare: Anders Fager
Releasedatum: 2017-10-02

Om skräckförfattaren Anders Fager
Den hyllade författaren Anders Fager debuterade som författare 2009 med novellsamlingen Svenska Kulter. Innan dess arbetade han för Target Games och skrev Spindelkonungens Pyramid, det första fristående äventyret till rollspelet Drakar och Demoner

Den kritikerrosade antologin Samlade Svenska Kulter består av hans verk Svenska kulter, Artöverskridande förbindelser och Du kan inte leva. Berättelserna binds samman av en gemensam mytologi som utvecklar teman från bland andra H.P. Lovecraft.

Författaren Anders Fager har skrivit ett flertal romaner och verk för teater, spel och tv och hans verk har översatts till engelska, finska och franska. 2015 nominerades han som första svenska författare till det franska Prix D’Imaginarie. Anders Fager är en berättare som skildrar samtiden, utmanar konventionerna och bjuder in sina läsare att uppleva mörkret bakom sprickorna i den välpolerade ytan.

• novellantologi
  • för gudinnan
  • samlade svenska kulter
  • roman
  • skönlitteratur

Fria Ligan förlag grundades 2011 och ger ut skönlitteratur, konstböcker samt rollspel i Sverige och internationellt. Förlaget vill öppna dörrar till främmande världar och locka läsare att utforska dem. Vi har gett ut de kritikerrosade konstböckerna Passagen, Flodskörden och Ur Varselklotet av den internationellt hyllade illustratören och författaren Simon Stålenhag samt verk av de hyllade författarna Anders Fager, Peter Bergting, författarkollektivet Fruktan, Erik Granström och Orvar Säfström. Vi har även publicerat flera prisbelönta rollspel, inklusive Ur Varselklotet, Coriolis – Mörkret mellan stjärnorna och Mutant: år noll.