Simon Stålenhag signerar på Comic Con

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2017 15:03 CEST

Konstnären och författaren Simon Stålenhag, världskänd för sina digitala målningar av vardagliga scener med fantastiska inslag, kommer till Comic Con på Kistamässan i Stockholm kommande helg.

Efter sitt genombrott 2013 har Stålenhag publicerat två böcker om ett alternativt 1980- och 90-tal på Mälaröarna utanför Stockholm. Ur varselklotet (2014) och Flodskörden (2016) har hyllats både i Sverige och utomlands. Senare i höst kommer Stålenhags tredje bok, The Electric State.

Den ansedda tidningen The Guardian har korat Ur varselklotet till en av tidernas bästa dystopier, i sällskap med Franz Kafkas Processen och Andrew Niccols Gattaca.

Stålenhag har signering kl 15 i förlaget Fria Ligans monter D14 lördag 16 september.

Om Fria Ligan

Fria Ligan är ett förlag som ger ut fantastik i olika former. Vi publicerar skönlitteratur, konstböcker och spel som öppnar dörrar till främmande världar och lockar läsaren att utforska dem. Vi är övertygade om att fantastikens speglar – skrattets, fascinationens och skräckens – kan visa oss vår egen världs historia och samtid från nya vinklar, och hjälper oss att få syn på sådant som annars är dolt.

Välkommen att besöka oss på FRIALIGAN.SE