Sveriges smartaste elvärmereglering är tillbaka!

Fricos prisbelönta elvärmereglering EnergiComfort har fått en uppföljare. Nya Energikomfort är en nyutvecklad variant av den tidigare programmerbara elvärmereglering.

Energikomfort kan själv anpassa sig efter byggnadens och användarens egna behov och ger därför stora möjligheter att skapa ett riktigt energieffektivt inomhusklimat. Eftersom enheten automatiskt korrigerar effektuttaget efter byggnadens egna förutsättningar är den lämplig i allt från industrier, kyrkor och skolor till villor och kontor.

Energikomfort är en central reglering som styr direktverkande elvärme i upp till sex zoner. Den ger en noggrann "mjukvärme"-reglering vilket skapar ett behagligare inomhusklimat. Till- och frånslag sker så ofta att elvärmarna upplevs jämnvarma.

Det är enkelt att ställa in och programmera Energikomfort och med hjälp av vecko-, helg- och kalenderinställning går det att styra värmen med sparsänkningar vid valfria tidpunkter i de olika zonerna. På så sätt sparas energi utan att behöva kompromissa på ett bra inomhusklimat.

Frico lanserar Energikomfort Elfack 4 - 8 maj 2009.

Om Frico
Frico är den ledande leverantören av luftridåer, värmestrålare och värmefläktar i Europa. Frico AB har utvecklat och tillverkat produkter för uppvärmning sedan 1932. Frico Group består av Frico AB samt nio dotterbolag och representationskontor runt om i Europa. Dessa finns i Norge, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Holland, Österrike, Ryssland, Spanien och Kina. Frico har även distributörer i sammanlagt 50 länder runt om i världen. Frico ingår idag i Systemairkoncernen med huvudkontor i Skinnskatteberg och ca 1900 anställda runtom i världen.

För mer information, vg kontakta

Wibeke Mörch
Phone: +46 31336 86 28
Mobile: +46708880226