World Anti-Bullying Forum i Stockholm 7-9 maj 2017.

Världskonferens mot mobbning hålls i Stockholm 7-9 maj

Den 7- 9 maj 2017 arrangerar Friends World Anti-Bullying Forum i Stockholm. Konferensen, som är helt unik i sitt slag, gästas av världens främsta experter inom området och syftar till att motverka det globala problemet med mobbning bland barn och unga. 550 deltagare från 37 länder väntas till Stockholm, bland öppningstalarna finns H.K.H. Prins Carl Philip och H.K.H. Prinsessan Sofia samt Gustav Fridolin.

- Sverige är ett föregångsland när det kommer till förebyggande arbete mot mobbning och trakasserier bland unga, vid internationella jämförelser är få barn och unga utsatta här. Därför är vi såklart extra glada och stolta över att stå värdar för den här konferensen och vi hoppas att vi kommer lära oss mycket av varandra under de här dagarna, säger Carolina Engström, Tf generalsekreterare Friends.

Konferensen startar söndagen 7 maj och på måndagen öppningstalar Prins Carl Philip och Prinsessan Sofia som själva är engagerade mot nätmobbning genom Prins Carl Philips och Prinsessan Sofias stiftelse.

World Anti-Bullying Forum är ett samarbete mellan Friends, Linköping, Örebro och Stockholms Universitet samt International Bullying Prevention Association. Under dagarna kommer det finns möjlighet att intervjua världens främsta experter både från Sverige och utlandet.

• 7-9 maj, Quality Hotel Friends, Solna
  • 550 deltagare från 37 länder
  • 160 talare, 19 workshops, 140 programpunkter
  • Öppningstalare: Prins Carl Philip och Prinsessan Sofia, Gustav Fridolin - utbildningsminister