Över 5 000 följde Sveriges match på Friends Arena

När EM-festen på Friends Arena igår inleddes, samlades över 5 000 personer för att tillsammans se Sveriges match mot Irland på den 65 kvadratmeter stora mediakuben. På fredag spelas nästa match för Sverige när Italien står för motståndet, och på Friends Arena förbereds för ännu en folkfest med fri entré.

– Det var en fantastisk stämning på arenan med en härlig blandning av såväl unga som gamla, familjer och kollegor, säger Fredrik Söderberg, evenemangsansvarig Friends Arena. Nu laddar vi om och ser fram emot att välkomna ännu flera besökare på fredag!

När EM-festen på fredag fortsätter med matchen Sverige-Italien gör Friends Arena plats för fler besökare. Förutom läktaren är även gräsmattan på Friends Arena öppen för publik. På fredag kommer också antalet foodtrucks på plats att utökas.

På fredag öppnar Friends Arena portarna kl 13.30 för bland annat en fri visning av arenan bakom kulisserna. På programmet:

13.30 Arenan öppnar

13.45 Arenaturen – fri guidad visning av Friends Arena bakom kulisserna

14.00 Sändningen från SVT startar på mediakuben

15.00 Avspark

Friends Arena visar även Sveriges avslutande gruppspelsmatch mot Belgien den 22 juni med avspark kl. 21.00. Den matchen sänds i TV4 och sändningen startar kl. 20.00.

Mer information om respektive match finns att läsa på www.friendsarena.se

EM-festen är ett samarbete mellan Svenska Fotbollförbundet och TV4 och arrangeras av Friends Arena och PS Communication.

• friends arena
  • fotboll
  • fotbolls-em
  • em-festen
  • tv4
  • svenska fotbollförbundet

• Solna

Friends Arena är Sveriges nationalarena och en av världens mest moderna arenor. Med fri sikt från alla platser, den senaste kommunikationstekniken, öppningsbart tak och en kringservice utöver det vanliga, får alla gäster en helt ny möjlighet att uppleva de stora ögonblicken. Publikkapaciteten är 75 000 vid konserter eller 50 000 sittande. Friends Arena är, med stöd av Swedbank, namngiven efter antimobbningsorganisationen Friends, med syftet att ge organisationen ökade möjligheter att nå ut med sitt arbete till barn och unga i skolor och idrottsföreningar.

Friends Arena

Presskontakt +46 (0)8-502 53638