20 år av pengar in på kontot

Faktum är att ingen i vår organisation vet vem det var som fick den första lönen. Sannolikt var det en person som gjort ett gig som musiker. Var det kanske du?

20 år sedan, då uppstod Frilans Finans. Året är 1999. Boybands har sin senaste storhetstid, de allra flesta barnen döps till Emma och Oscar, Bill Clinton är president i USA, Benjamin Ingrosso är 2 år och internet ÄR ungt! Jätteungt!

Tänk att vi redan då 1999 lanserade möjligheten att kunna skapa en faktura på webben, ganska innovativt får man väl ändå säga?

Vad är det som har hänt under denna avsevärda tidsrymd? Minnen flyter ihop i stora sjok men det jag vet är att vi på kontoret dag ut och dag in, i ur och skur tog emot fakturor och betalade ut lön i en evig ström som ur ett ymnighetshorn. Det gör mig oerhört stolt att få ha detta uppdrag och vara en del av denna rörelse.

Tänk också att vi idag har blivit en stor familj. Vi är nu 24 000 egenanställda som senaste fem åren skickat över 400 000 fakturor, som årligen omsätter mer än 1 miljard kronor varav 500 miljoner landar på era konton, skattat och klart! Jag är så imponerad av ert driv och för mig är ni Sveriges största framtidshopp, gör något snällt till er själva!

Det är också fascinerande att få vara med och se hur den här rörelsen nu rör sig in i andra länder och att en vanlig dag på kontoret hör jag det talas finska, norska, danska, engelska och franska.

Jag hoppas att vi fortsätter jobba tillsammans, att vår organisation får ha ditt förtroende att handha fakturering och utbetalning av lön och att jag får vara en del av resan ett tag till.

P.S Connecta gärna med mig på LinkedIn så kan vi hålla kontakt!

Ödmjukast,
CEO Frilans Finans / Invoicery Group