​Varför välja när man kan kombinera?

Det pratas mycket om gigekonomin. Och den nya flexibla arbetsmarknaden öppnar många möjligheter. Tänk att man kan jobba med alla dom olika sakerna man tycker är roligt, samtidigt. Det låter ju som en dröm, eller hur? Men det är ju faktiskt helt möjligt.

Att vara kombinatör och ha flera olika jobb eller projekt är ett arbetssätt som många väljer för att kunna styra över sin tid och sitt arbete. Enligt Entreprenörsbarometern är möjligheten till självständigt arbete en av de största drivkrafterna till varför man vill starta eget. Samma undersökning visar också att ca en tredjedel av de tillfrågade svarar att de skulle vilja vara kombinatörer. Och varför välja när man kan kombinera?

En av alla dom som inte väljer en sak, utan väljer allt, är Benny Törnqvist. Han är en riktigt entreprenöriell kombinatör med många järn i elden. Han driver ett bemanningsföretag för seniorer som erbjuder tjänster mot både privatpersoner och företag. Men det stannar inte där.

– Jag vill göra allt det som jag tycker är roligt, säger Benny.

Förutom det egna företaget är han också verksam som egenanställd. Som egenanställd har han framförallt två stora uppdrag. Det ena är som affärscoach i ett stort ESF-projekt i Västerås, som startar så kallade arbetsintegrerade sociala företag och vänder sig till personer som står långt ifrån arbetsmarknaden idag. Det andra stora projektet är som Sportsligt ansvarig för damlaget i Sala FF, där han coachar och jobbar med spelarutbildning.

– Det passar mig att kunna kombinera eget företag och egenanställning, då kan jag enkelt hålla isär de olika projekten, och med Frilans Finans får jag lön snabbt, säger Benny.

Här kan du läsa mer om Benny

• egen verksamhet