Nordens största egenanställningsföretag på väg mot 1 miljard i omsättning

Frilans Finans är Nordens största egenanställningsföretag som gör det möjligt för privatpersoner att fakturera utan att ha ett eget företag. Idag släpps delårsrapporten för Q3 2018 och mycket tyder på att miljardvallen sprängs 2018.

Frilans Finans är pionjärer på den uppdragsbaserade arbetsmarknaden och har växt stadigt sedan starten 1999. Idag har mer än 100 000 personer konto hos Frilans Finans och 2017 uppgick omsättningen till ca 861 miljoner kronor.

Omsättningen tredje kvartalet 2018 ökade jämfört med föregående år med 48 MSEK (+25%) på koncernnivå. Det är bättre än planerat, och prognosen tyder på att koncernen Invoicery Int AB 2018 för första gången kommer att fakturera för mer än 1 miljard SEK.

– Att nå 1 miljard är en milstolpe, säger Stephen Schad, CEO och grundare. Frilans Finans roll är att stödja och underlätta för människor att tryggt och smidigt kunna verka på den uppdragsbaserade arbetsmarknaden. Kombinationen av samhällstrender som en ökad “gig-ekonomi” och våra egenanställdas fantastiska drivkraft är grunden för vår tillväxt.

I september 2017 genomförde Frilans Finans Crowdfunding på Pepins Market. Onsdag 5 december öppnas det andra handlingsfönstret i holdingbolaget Invoicery Partners Sweden AB. Mer information om hur handeln går till finns här.

För mer information, kontakta:
Marcus Jonsson, marknadschef på Frilans Finans, marcus.jonsson@frilansfinans.se, +46 (0)70 513 66 48