​Nu öppnas handeln i marknadsledande egenanställningsföretaget Frilans Finans

Frilans Finans är Nordens största egenanställningsföretag som gör det möjligt för fysiska personer att fakturera utan att ha ett eget företag. För ett år sedan blev det möjligt att bli delägare i Frilans Finans genom Crowdfunding på Pepins Market. Idag öppnas handeln med aktien.

Frilans Finans är pionjärer på den uppdragsbaserade arbetsmarknaden och har växt stadigt sedan starten 1999. Mer än 45 000 personer har fakturerat utan företag via Frilans Finans och sammanlagt har fler än 300 000 fakturor skickats ut. 2017 uppgick omsättningen till ca 861 miljoner kronor.

Frilans Finans nyemission fulltecknades på ett dygn och bolaget fick över 1000 nya ägare som investerade från 500 kr och uppåt. De egenanställda som verkar genom Frilans Finans fick företräde att köpa aktier i bolaget innan det släpptes för allmänheten. Därmed blev Frilans Finans det första egenanställningsföretaget som har som vision att ägas av de som verkar inom organisationen. Och nu är nästa tillfälle att ta steget att bli delägare och delaktig i egenanställningens frammarsch.

– Vår organisations syfte är skapa möjligheter för människor att kunna frigöra sina talanger och fulla potential genom egenanställning. Därför är det naturligt att våra egenanställda tillsammans med andra intressenter, såsom investerare, ges möjlighet att vara delägare för att gemensamt skapa en ännu bättre framtid, säger Stephen Schad, VD och grundare Frilans Finans.

Handeln sker i Invoicery Partners Sweden AB (publ), kommer vara öppen den 12-19e september och sker via Pepins Market, mer information om hur det går till finns här.

För mer information, kontakta:

Marcus Jonsson, marknadschef på Frilans Finans, marcus.jonsson@frilansfinans.se, +46 (0)70 513 66 48

• Finans, aktier, privatsparande