Canyon - originalet från Fritab

Positionsstolar används mycket och kräver då dynor som både håller formen och har en drapering som ökar livslängden. Vi var först ut med att ta fram Canyon. När sen många tillverkare såg fördelarna med vår positionsdyna, så har det kommit betydligt fler. Men vi har behållit och utvecklat kvalitén i dynan. Därför är det viktigt för kunderna att få information om vad som skiljer.

Canyon från Fritab har slagit igenom som ett mycket bra val, både för kvalitet och för design. – Det är en dyna med formskuren nackkudde som gör den extra komfortabel, säger Birgitta Rube från Fritab. Canyondynan har satt upp riktlinjerna för hur en stilren och klassisk dyna bör vara. Trots att marknaden förändras, färger kommer och går, så står Canyon högt i kurs även på andrahandsmarknaden. – Ett mycket bra betyg, säger Birgitta.

Canyon är en kvalitétsdyna i strukturvävda Dralontyger som finns i ett flertal färger.
Förutom Canyon Bas, erbjuder Fritab även Canyon Metallic (dynor i en textil med skimrande lyster) och Canyon Spice. De sistnämnda är årets nyhet där företaget tagit fram dynor i starka, heta färger.

Fakta Dralon

Det bästa materialet i dynor är Dralontextil som är skönt att sitta på, smutsavvisande, färgäkta och tåligt. Dralontextil kan också återimpregneras så den behåller sin skyddande yta.

• Fritid

• dralon
  • positionsstolar
  • positionsdyna
  • exklusiva dynor
  • balkongmöbler
  • altanmöbler

Sveriges största sortiment av dynor till dina trädgårdsmöbler.

Fritab är ett av Sveriges ledande företag med inriktning på dynor av hög kvalitet, bredd och moderiktig design. Det är ett familjeföretag som funnits i branschen i över 40 år. Du hittar företaget med lager och utställning i Osby. Osby ligger i norra Skåne i ett område med lång tradition inom möbeltillverkning för både inomhus och utomhusbruk. VD och delägare i företaget är Magnus Karlsson.
Fritab säljer sina dynor hos handlare i Sverige, Norge och Danmark. Produktion i Europa med textilier i europeisk design anpassade för den Skandinaviska marknaden. Ett hundratal arbetar i produktionen med att tillverka dynorna som sedan säljs i fackhandeln. Sortimentet utvecklas varje år och har brett urval på storlekar, modeller och textilier

Ambition och utveckling i kombination med material och design, har placerat företaget i branschens topp. Fritab erbjuder kvalitetsdynor till alla varianter på fritidsmöbler. Den största framgången har företaget haft med serien Canyon, som fått många efterföljare. Fritab räknas till att ha landets bredaste sortiment av dynor. På hemsidan kan ni se det totala utbudet av både serier och mönster. www.fritab.se

För mer information, kontakt PR och pressansvarig
Johnny Billinger