Frölunda Torg firar rekordår och 50-årsjubileum

Frölunda Torg firar rekordår och 50-årsjubileum

När vi lämnade fjolåret konstaterade Frölunda Torg att 2015 bjöd på fler besökare och högre omsättning än någonsin tidigare. I år firar ”Torget” 50 år och man bjuder in alla kunder och besökare att fira detta i slutet av sommaren.

Under 2015 hälsade Frölunda Torg över 100 000 helt nya besökare välkomna. Sammanlagt landade besökarantalet på över 12,1 miljoner och omsättningen ökade med 4,5 procent, till 2,9 miljarder kronor.

• Vårt engagemang är långsiktigt och vi äger och förvaltar sedan många år stadsdelscentrumet Frölunda Torg, som inhyser både köpcentrumet, vård, kommunservice och kommunala transportmedel, säger David Schongin. Att både antal besök och omsättning slår nya rekord verifierar att vi erbjuder det göteborgaren vill ha, konstaterar Schongin vidare.

Sju helt nya aktörer till ”Torget”

Nu förstärks Frölunda Torg med en rad nya restauranger och butiker. Först på plats är Tiger of Sweden med både popup- och vanlig butik som erbjuder skandinaviskt mode med ren design. Därefter (i mars) slår Hampton Republic 27 upp dörrarna för klassiskt sportigt mode i ”preppystil”. Samtidigt öppnar Zizzi en butik med kläder för kurviga kvinnor med storlek 42-56. Lifestyleexperterna på Tinzimara kommer att tillföra Frölundas inredningsintresserade en ny dimension. På restauranghimlen seglar två nya stjärnor upp: Din Sallad med brett utbud att äta på plats eller ta med samt Chili & Wok – asiatisk mat med modern twist.

• Vi lyssnar på våra besökare och vet att de förväntar sig att vi som köpcentrum ständigt utvecklas och erbjuder nyheter, säger Schongin. Med vårens nyöppningar går vi dessa önskemål till mötes och nu ser vi med spänning fram emot hur våra besökare tar emot de koncept vi nu presenterar för dem, avslutar David.

För mer information kontakta:
David Schongin, Centrumchef Frölunda Torg,
david.schongin@skandiafastigheter.se, 073-032 24 42Bo Jansson, Fastighetschef bostäder & köpcentrum, bo.jansson@skandiafastigheter.se, 070-590 84 42
Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef,
katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-944 72 04

Högupplösta bilder finns i Frölunda Torgs pressrum på Mynewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/frolunda_torg/latest_media

Frölunda Torg innehåller 200 butiker, fördelade på 56 000 kvm. Årligen besöker över 12 miljoner köpcentrumet och dess marknadsledande internationella och svenska kedjor, välkända varumärkesaffärer och små specialbutiker alternativt någon av centrumets många restauranger och caféer. frolundatorg.se

Skandia Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar fastigheter inom segmenten kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter. Vid årsskiftet 2015/2016 förvaltade bolaget 117 fastigheter till ett sammanlagt värde av cirka 43,2 miljarder kronor och med en uthyrbar area om1,2 miljoner kvadratmeter. Fastighetsbeståndet finns i huvudsak i de tre storstadsregionerna och har 135 medarbetare som arbetar för att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se