Frölunda Torg fortsätter utveckla upplevelsen

Frölunda Torg fortsätter utveckla upplevelsen

När kollektionen Anine Bing <3 Gina Tricot lanseras på Frölunda Torg som en av särskilt utvalda butiker sker det med vip-upplägg och frukost för de 100 första i kön.

– Vi vill leda utvecklingen av det upplevelsebaserade köpcentrumet och hjälpa till att stärka våra hyresgästers kampanjer, säger Frölunda Torgs marknadschef Johanne Gabrielson.

2017 innebar ett rekordår för Frölunda Torg, som ökade försäljningen med över 50 miljoner kronor och omsättningen närmar sig tre miljarder kronor. En del av framgången kan förklaras med den målmedvetna satsningen på att skapa ett upplevelsebaserat köpcentrum. Som ett led i det arbetet kommer lanseringen av kollektionen Anine Bing <3 Gina Tricot på köpcentrumet att bli något alldeles extra.

Med inspiration hämtad från Kalifornien och pulsen i Los Angeles har Anine Bing skapat en kollektion för det västsvenska klädföretaget. Lanseringen sker torsdagen den 12 april i några utvalda butiker – varav butiken i Frölunda Torg är en av dem.

För att skapa något extra för de många förväntansfulla som lär köa inför släppet har Frölunda Torg tillsammans med Gina Tricot-butiken skapat ett vip-event med tävling och kommer bland annat att bjuda de 100 första i kön på en exklusiv frukost.

– Samarbetet mellan Gina Tricot och Frölunda Torg är ett ypperligt exempel på hur vi tillsammans med våra hyresgäster skapar en levande handelsplats och en unik vip-känsla av att vara i händelsernas centrum, säger marknadschef Johanne Gabrielson

Även på Gina Tricot’s huvudkontor emotser man samarbetet med Frölunda Torg med entusiasm:

– Vi på Gina Tricot är väldigt exalterade och stolta över att släppa vårt första designsamarbete – Anine Bing <3 Gina Tricot! Frölunda Torg har visat ett fantastiskt engagemang och vi är så glada att de vill lyfta denna lansering tillsammans med oss. Vi har fått mycket positiv respons från våra kunder och vi ser verkligen fram emot releasen den 12 april, säger Anna Appelqvist, Brand Director Gina Tricot

De senaste åren har Frölunda Torg genomfört flera lyckade exempel på samma ambition att förhöja upplevelsen för köpcentrumets besökare.

I julas blev det mycket uppmärksamhet kring Det stora julexperimentet, då en utvald person bodde dygnet runt i ett Attefallshus som hade byggts mitt på torget, under två veckors tid.

Ett annat exempel är #instaväggen, en installation som gör att besökarna kan ta selfies mot fyra av de mest fotovänliga väggarna i världen.

Ett tredje exempel är smakprovhytterna. Frölunda Torg har över 200 butiker – men också ett stort matutbud med 25 olika restauranger och kaféer. För att visa upp detta kunde besökarna förra våren prova sig genom hela utbudet i en tidsbegränsad popupsatsning när köpcentrumet lanserade smakprovhytter – provhytter för mat.

– Alla dessa exempel visar hur vi vill arbeta nära hyresgästerna och förstärka deras kampanjer och aktiviteter och skapa händelsernas centrum på Frölunda Torg. Tillsammans jobbar vi aktivt för att skapa en attraktiv handelsplats och vi kommer att fortsätta på den inslagna vägen, endast fantasin sätter gränser, säger Johanne Gabrielson.

Frölunda Torg innehåller 200 butiker, fördelade på 56 000 kvm. Årligen besöker över 12 miljoner köpcentrumet och dess marknadsledande internationella och svenska kedjor, välkända varumärkesaffärer och små specialbutiker alternativt någon av centrumets många restauranger och caféer. frolundatorg.se

Skandia Fastigheters kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter är samlade i 141 fastigheter – eller 1,2 miljoner kvadratmeter – huvudsakligen i de tre storstadsregionerna och med ett sammanlagt värde av cirka 55 miljarder kronor. Vi har 150 medarbetare med målet att skapa och förvalta stadsmiljöer som lever länge. Uppdraget är att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,2 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se