Odd Molly väljer Frölunda Torg för ny butik

Odd Molly väljer Frölunda Torg för ny butik

I september tar svenska Odd Molly sitt koncept till Frölunda Torg i Göteborg och öppnar en butik på 215 kvm. Butiken kommer att spegla varumärkets tydliga livsstilskoncept som kännetecknas av hög kvalitet, färg, mönster, fina detaljer och livsglädje.

Det 200 butiker stora Frölunda Torg erbjuder redan idag en skön mix av de största svenska och internationella kedjorna, enskilda butiker och varumärkesbutiker som ofta bara finns i city. Med Odd Molly stärks utbudet ytterligare.

Odd Molly designar kläder och heminredning för tjejer i alla åldrar som vill vara och känna sig som sitt bästa jag. Varumärkets kläder och inredning säljs via återförsäljare i ett trettiotal länder runt om i världen, men bolaget driver idag också tio egna fysiska butiker i Sverige och en webbshop. Den elfte butiken öppnar i september – på Frölunda Torg i Göteborg. Odd Molly har även butik i Femman i Göteborg.

-I Göteborg finns vi sedan tidigare på Åhléns i city och i Kungsbacka, men vi har letat efter ett nytt bra läge för en riktigt fin konceptbutik ett tag. Vi bedömer att Frölunda Torg har rätt modegrad, rätt målgrupp och mycket bra förutsättningar för bra flöden av konsumenter, säger Anna Löfgren, projektansvarig för Odd Mollys butiksetableringar.

Den nya butiken ska andas livsglädje och spegla varumärkets tydliga stilkoncept. Förutom kläder, som de flesta säkert förknippar varumärket med, kommer man också att erbjuda sin inredningslinje med textilier som påslakan, örngott, handdukar och prydnadskuddar.

-Vi är nu mitt uppe i att i samarbete med vår nya hyresgäst få till en butik som de ska ska bli nöjda med och som våra shoppare ska gilla och vallfärda till, säger David Schongin, centrumchef för Frölunda Torg. I september är det invigning och då ser vi fram emot att höja modegraden ytterligare med en av många uppskattad varumärkesbutik, avslutar David Schongin.

För mer information kontakta:David Schongin, Centrumchef Frölunda Torg, david.schongin@diligentia.se, 073-032 24 42,
david.schongin@diligentia.se

Anna Löfgren, projektansvarig för Odd Mollys butiksetableringar, 08-522 28 562 anna.lofgren@oddmolly.com

Nya Frölunda Torg erbjuder sedan nyinvigningen 2011, en shoppingupplevelse på en helt ny nivå. Köpcentret har 200 varierande butiker, caféer och restauranger. Stora kedjor samsas med mindre varumärkesbutiker som du vanligtvis bara hittar i citymiljöer. Här finns också Salutorget, inspirerat av den klassiska saluhallen, samt en familjelounge med sköt- och amningsrum och lekrum för barnen.

Diligentia äger, förvaltar och utvecklar fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle. Vid årsskiftet 2014/2015 förvaltade bolaget 118 fastigheter till ett värde av cirka 36 miljarder kronor och med en uthyrbar area om drygt 1,1 miljoner kvadratmeter, inom segmenten kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter. Dessa är huvudsakligen lokaliserade i de tre storstadsregionerna. 140 medarbetare har uppdraget att leverera en långsiktigt stabil totalavkastning med rimligt risktagande till ägaren Skandia och dess 1,4 miljoner ägare. Välkommen till ett fastighetsbolag som gör skillnad! www.diligentia.se