​Anders Nilsson, tidigare koncernchef och arkitekten bakom Knowit´s expansion från 250 – 1600 medarbetare, har valts in som styrelseledamot i Frontit

Frontit är ett konsultföretag inom IT och management, tidigare drivet under namnet Projektstyrning. 2007 bytte bolaget ägare och därmed startade den stora expansionen, bolaget har under dessa år vuxit med i genomsnitt 30% per år, från 13 miljoner i omsättning till i år 150 miljoner i omsättning. Från Stockholmsbaserat till att idag finnas på fem orter, Sundsvall, Västerås, Stockholm, Norrköping och Malmö. Frontits tillväxt framåt är planerad till 25%, m a o en fördubbling av nuvarande verksamhet de närmsta tre åren.

Ledstjärnan är genom ett aktivt rekryteringsarbete att i första hand växa organiskt vilket sker via egna kanaler. När Frontit etablerar sig på en ny ort görs det genom självständiga bolag som säkerställer ett starkt lokalt entreprenörskap för att skapa konkurrenskraftiga bolag och attraktiva arbetsplatser.

Vi kan konstatera att efterfrågan på våra tjänster fortsätter att öka, förändring är varje organisations vardag bland annat drivet av digitaliseringen och konkurrensen från globala aktörer, vi har 40 års erfarenhet av att leda förändring.

- I den fortsatta expansionen har vi stort behov av Anders Nilssons bakgrund och erfarenhet, vi känner stor tacksamhet och ser detta som ett kvitto på att vi är på rätt väg,säger Pierre Bjurhager, styrelseordförande i Frontit.

- Jag har under flera år sett Frontits kraftiga expansion i kombination med deras förmåga att rekrytera mycket erfarna medarbetare som tar ledande roller i kundprojektenJag ser fram emot att ta aktiv del av den fortsatta expansionen, säger Anders Nilsson.

Frontit har under de senaste fem åren klassats som en av Sveriges bästa arbetsplatser på Great place to works årliga utvärderingar.

För mer information, kontakta Anneli Angeling, koncernchef på telefon 0702 – 211258 eller Pierre Bjurhager, styrelseordförande på telefon 0708 – 337290.

Frontit erbjuder erfarna projektledare och verksamhetskonsulter inom management och IT, som brinner för att hjälpa sina kunder att leda och styra projekt till framgång.

Pierre Bjurhager

Styrelseordförande Expansion och tillväxt