Frontwalker tecknar samarbetsavtal med Miljöaktuellt

Frontwalker har tecknat ett samarbetsavtal med Miljöaktuellt, Sveriges största mediaaktör med fokus på miljö och hållbar affärsutveckling. Avtalet avser användandet av Hållbarhetsportalen i samband med Miljöaktuellts årliga kommunranking respektive landstingsranking.

Det är femte året i rad som Miljöaktuellt utser Sveriges miljöbästa kommuner, och 2012 var det 96 % av kommunerna som svarade. Nytt för i år är rankingen av Sveriges miljöbästa landsting. Underlaget för båda rankingarna baseras på enkätfrågor som genomförs av Miljöaktuellt.

- Med systemstödet Hållbarhetsportalen bidrar vi till sammanställningen av Sveriges miljöbästa kommuner och landsting. På sikt hoppas jag att fler organisationer också ser nyttan i att proaktivt arbeta med att minska sin miljöpåverkan och bli klimatsmarta, säger Åke Granberg, VD på Frontwalker

Frontwalkers samarbetsavtal med Miljöaktuellt gäller i 3 år. Frontwalker och Miljöaktuellts gemensamma ambitioner är att fortsätta utveckla dessa rankingar så att det sporrar kommuner respektive landsting till jämförelser och ständiga förbättringar.