Frontwalker tecknar sin största affär hittills!

Frontwalker har tecknat avtal med TradeDoubler. För Frontwalker är avtalet det största som konsultföretaget hittills tecknat. Affären för Frontwalkers del avser utveckling och förvaltning samt konsultleveranser. Avtalet gäller i 5 år med option på förlängning om 3 år.

TradeDoubler omsätter en miljard transaktioner per dygn vilket ställer höga krav på applikationer samt IT-drift.

‐ Vi har under de senaste två åren utvecklat ett nära samarbete med Frontwalker vilket gör dem till det naturliga valet som leverantör nu när vi avser att skala upp vår IT-drift och support, säger Mats Rosberg, CTO TradeDoubler.

Frontwalker förvaltar och utvecklar sedan tidigare Läkemedelsportalen Fass.se och har stor erfarenhet av helhetsåtaganden.

‐Vi är väldigt stolta över att vi har fått ett utökat förtroende hos TradeDoubler. Det ska bli spännande att vara med i den fortsatta utvecklingen, säger Dan Milestad på Frontwalker som är kundansvarig för TradeDoubler.

I detta avtal samarbetar Frontwalker med EDB ErgoGroup SYSteam som kompletterar Frontwalker med kompetens inom drift och support.

‐För en verksamhet som TradeDoubler är en säker och effektiv IT-drift avgörande. Jag ser fram emot att vi tillsammans med Frontwalker kommer att leverera ett stabilt IT-stöd tillTradeDoubler som kommer att stödja deras affärskritiska processer, säger Niclas Ekblad, Sverigechef EDB ErgoGroup SYSteam.

‐Det känns otroligt bra att få ytterligare ett kvitto på vår kompetens och leveranskapacitet när det gäller utveckling och förvaltning av affärskritiska IT-lösningar, säger Åke Granberg, VD Frontwalker.

Kontaktpersoner:

Åke Granberg, VD Frontwalker, 08-790 36 20, ake.granberg@frontwalker.se

Dan Milestad, Fronwalker kundansvarig TradeDoubler, 08-790 36 22, dan.milestad@frontwalker.se