Miljöaktuellts landstingsranking redovisas i samarbete med Frontwalker

I veckan presenterade Miljöaktuellt Sveriges miljöbästa landsting. Landstingsrankingen redovisas i samarbete med Frontwalker, som systemstöd används Hållbarhetsportalen.

Resultatet baseras dels på en enkät som landstingen svarat på, och dels på nyckeltal från Kolada (landstings- och kommundatabasen). De landsting som har placerat sig på topp fem är Stockholms läns landsting, Landstinget i Värmland, Landstinget i Kalmar län, Västra Götalandsregionen och Örebro läns landsting.

Ledande lösning
Frontwalker levererar Sveriges ledande lösning inom hållbar utveckling. Hållbarhetsportalen är ett webbaserat systemstöd som används för kontinuerlig energi-, klimat-, miljö- och hållbarhetsredovisning.

Målgruppen är organisationer och företag som har behov av ett redovisningsverktyg som även kan användas som stöd i ett aktivt förändringsarbete.