Frösunda förvärvar Norlandia Care Personlig Assistans AB

Frösunda förvärvar Norlandia Care Personlig Assistans AB som är ett kvalitetsledande företag inom personlig assistans i södra Sverige. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Skåne med cirka 500 anställda och 100 kunder. Övertagandet sker den 20 oktober 2010.

– Vi är mycket glada att tillsammans med kvalitetsanordnaren Norlandia stärka vår position som Sveriges ledande aktör inom personlig assistans. Vi är övertygade om att Norlandias kompetens och goda verksamhet sedan 15 år tillbaka passar väl in i Frösunda och blir till en fördel för både kunder och medarbetare, säger Göran Fredriksson, VD Frösunda.

Norlandia Care Personlig Assistans har funnits som assistansanordnare sedan 1995 och var då, precis som Frösunda, en av de första aktörerna i Sverige inom personlig assistans. Assistanskontor finns i Malmö, Kristianstad och Oskarshamn. Norlandia erbjuder personlig assistans med trygghet, delaktighet och tillgång till juridisk expertis och ett brett utbud av sociala aktiviteter.

– Vi är mycket positiva och ser i Frösunda en långsiktig ägare som kommer tillföra värdefull kompetens inom flera områden. Detta ger oss stöd och trygghet i vår vidare utveckling. Vi kommer tillsammans att bygga vidare på de kärnvärden som gjort Norlandia så framgångsrika – trygghet, livskvalitet, delaktighet och kompetens, säger Mikael Johansson, VD Norlandia.

– Norlandia och Frösunda har samma vision och arbetar för samma sak; att ge kunderna högsta möjliga livskvalitet. Detta arbete kommer vi nu att fortsätta tillsammans. Det är också viktigt att framhålla att ägarbytet inte påverkar den dagliga verksamheten. Den fortsätter precis som vanligt, säger Göran Fredriksson.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Göran Fredriksson, VD Frösunda, Tel: 08-505 23 525
Mikael Johansson, VD Norlandia, Tel: 040- 59 29 99

Norlandia Personlig Assistans erbjuder idag över 100 kunder personlig assistans huvudsakligen i södra Sverige. Vi är en serviceinriktad organisation där kundens behov är i fokus. Medarbetare som trivs i sitt arbete är nyckeln till framgång. Assistanskontor finns i Malmö, Kristianstad och Oskarshamn.

• frösunda

Frösunda arbetar för att ge personer med funktionsnedsättningar ett bättre liv – högsta livskvalitet. Vi är 3700 medarbetare över hela Sverige som stödjer personer med funktionsnedsättning i sitt hem, på sitt arbete, i skolan och på fritiden. Vi erbjuder även äldreomsorg riktad till personer med demenssjukdomar. Det gör oss till den ledande privata aktören i Sverige.