Robert F. Kennedy Human Rights besöker Karlstad

Robert F. Kennedy Human Rights besöker Karlstad

Välkommen till en eftermiddag om och för medmänskligt mod!

Ett samarbete mellan Hammarlundens skola utanför Karlstad och människorättsorganisationen Robert F. Kennedy Human Rights

Tid: onsdag den 18 november 2015 kl. 15.00 – 18.00

Plats: Hammarlundens Skolans Aula, VÄSTRA LÖVNÄSVÄGEN 24, 663 41 Hammarö

Hammarlundens skola (förskola, låg-, mellanstadium och fritidsverksamhet) utanför Karlstad satsar på medmänsklighet på riktigt. Personal och elever arbetar med mångfald, integration och civilkurage. Ett Trygghetsteam bevakar elevernas trygghet i en kreativ miljö, fadderverksamhet bedrivs mellan de äldre och yngre barnen. För att ytterligare stärka både vuxna och barn att stå upp mot orättvisor och ta ställning för varandra, inbjuder Hammarlundens skola människorättsprojektet Speak Truth To Power – Mod Utan Gränser till en workshop om mod och medmänsklighet. Med Speak Truth To Powers utbildningsmaterial för skolor, (med personliga berättelser från människorättsförsvarare världen över) som utgångspunkt tar vi oss an frågor såsom: Hur man ska våga säga ifrån? Hur finner man sitt eget mod? Kan vi öva fram det? Hur gör vi med den "osynliga" mobbningen? Vad händer på internet?

För frågor kontakta Anna Krausz, tel. 070 797 32 45 email anna.krausz@fryshuset.se

Speak Truth To Power – Mod utan gränser genomförs med stöd från Svenska PostkodLotteriet och i samarbete med Fryshuset.