Vattenfall blir huvudsponsor för Fryshuset

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 15:27 CET

I dagarna stod det klart att Vattenfall går in som en av Fryshusets huvudsponsorer. Som huvudsponsor blir Vattenfall ett stort stöd för Fryshusets verksamhet.

Vattenfall har i tidigare sponsoravtal visat att de delar Fryshusets värdegrunder med ett socialt ansvarstagande i förgrunden.

- Vi är stolta och glada över att ha inlett samarbete med ett företag som tydligt visar på samhällsengagemang och socialt ansvar inom olika områden, säger Anders Carlberg, VD för Fryshuset.

- För Vattenfall är det en fantastisk möjlighet att få vara del av en så viktig verksamhet som den Fryshuset bedriver, jag är stolt över att medverkat till detta och ser fram emot vad vi kan åstadkomma tillsammans, säger Hans von Uthmann Chef Vattenfall Norden och vice VD Vattenfall AB.

För information, kontakta Martin Dworén, Fryshuset: 0768-98 70 04 eller Helena Kortered, Vattenfall Norden: 070-15 56 33

Fryshuset har under drygt 20 år startat och bidragit till många spännande och framgångsrika ungdomsverksamheter. Det som en gång startade med basket och rockmusik i ett gammalt fryslager i norra Hammarby Hamnen i Stockholm, omfattar idag ett trettiotal projekt/verksamheter inom områdena; Utbildning, Sociala projekt och Passionerade intressen.

Men Fryshuset är mer än ett hus, det är en idé som utgår ifrån unga människors drömmar och behov. En idé som vi gärna sprider och delar med oss av. Idag finns delar av vår verksamhet även i Göteborg, Malmö, Linköping och Uppsala.
Mer info finns på www.fryshuset.se.

Kommentarer (0)