FSport släpper golfspel för PGA-touren

Idag släpper FSport en ny revolutionerande produkt. Ett spel på golf.

I Fsports golfspel väljer man själv 5 golfare från startfältet. Det valda ’golf-teamet’ tävlar sedan mot andra deltagares golf-team.
De som lyckas bäst tar hand om prispotten.
FSport har ingått avtal med Sportradar om leverans av spelardata som ligger till grund för poängberäkning. Ditt lags sammanlagda poäng räknas enkelt ut som totalsumman av dina spelares slag. Minst antal slag vinner, precis som på riktigt.

I traditionell betting spelar kunderna mot en bookmaker som förstås sätter oddsen till sin egen fördel.
Hos Fsport spelar du mot dina vänner och medtävlare, sk 'poolspel'.

'Vi är mkt nöjda med utvecklingen av vårt Golf-spel som erbjuder ett nytt spel, helt i linje med vår uppsatta ambition att leverera enkla, rättvisa och underhållande spel. Det här är ett spel för alla, inte bara golfare. Dessutom är det liksom i fotbolls- och aktiespelet hög återbetalning, ca 90% tillbaka till spelarna' säger Hampus Hägglöf, VD för FSport.

• fotboll
  • sport
  • fsport
  • fantasy
  • daily fantasy sport
  • golf
  • pga

FSport är Sveriges ledande utvecklare och operatör av interaktiva fantasytävlingar som baseras på verkliga händelser där man förutspår framtiden. FSport är ett svenskägt, helsingborgsbaserat bolag som grundades 2013. I mars 2017 lanserade bolaget en av de första plattformarna i Sverige för så kallad daily fantasy sport.

Hampus Hägglöf

Presskontakt VD +46 705 919 192